خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۳۲۶

مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر با حضور ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر لک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، دکتر زرین آبادی رئیس دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، مدیران کل معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و معاونان پژوهش و فناوری واحدهای دانشگاهی استان خوزستان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، ابراهیم واشقانی فراهانی درباره راه اندازی پارک علم و فناوری در کشور و استان خوزستان اظهار داشت: در بخش پارک علم و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی نخستین مرکز خصوصی در کشور است که مجوز پارک علم و فناوری از وزارت علوم گرفته است.

وی افزود: برنامه‌های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی برای پارک علم و فناوری این است که در همه مراکز استان های کشور شعبه این پارک را راه اندازی کند.

معاون پژو، هش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: طبق توافق به عمل آمده با وزارت علوم در استان تهران دو محل برای تاسیس پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده است. وی افزود: با همکاری و حمایت دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری زیر ساخت‌های این پارک در واحد پردیس دانشگاه و در کنار پارک فناوری پردیس آماده شده و بزودی به پذیرش شرکت‌ها در این محل اقدام می شود.

واشقانی فراهانی با اشاره به پارک علم و فناوری که در غرب استان تهران قرار است احداث شود، تصریح کرد: محل اصلی و فعالیت اصلی این پارک در غرب تهران حد فاصل استان تهران و استان البرز بوده که به عنوان کریدور فناوری در غرب تهران معرفی شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پارک علم و فناوری فعالیت خود را شروع کرده و در ساختمان‌های موقتی که از طرف معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی به این پارک اختصاص داده شده در حال فعالیت است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۲۵ شرکت در این پارک مشغول فعالیت هستند و بیش از ۱۵۰ تقاضا برای استقرار جدید داده شده و دانشگاه آزاد اسلامی در سرمایه گذاری این شرکت‌ها تا ۳۵ درصد مشارکت می‌کند.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر اظهار کرد: واحد شوشتر یکی از سرمایه‌های بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان است، گستردگی و فضای سبز این دانشگاه بسیار دیدنی و زیباست.

وی با اشاره به چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده که۴۰ درصد از منابع درآمدی دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت های دانش بنیان و درآمدی‌های غیر شهریه‌ای تامین شود.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی گفت: قطعاً همان گونه که دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علم و فناوری کشور نقش آفرینی کرده با سیاست‌های راهبردی که در حال پیگیری است، باید در عرصه اقتصاد دانش بنیان و بحث اقتصاد مقاومتی به مدنظر مقام معظم رهبری مطرح نیز فعالیت چشمگیر داشته و پیشتاز داشته باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از هسته ها و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد، گفت: امکانات و حمایت‌های مالی برای تکمیل برنامه های پژوهشی چه از لحاظ فضا و چه از لحاظ امکانات دستگاهی و آزمایشگاهی در اختیار محققان قرار داده شده تا محصولات آن ها سریع تر به مرحله تجاری شدن نزدیک شود.

راه اندازی صندوق پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی

واشقانی فراهانی به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این صندوق با حمایت صندوق شکوفایی و نو آوری کشور راه اندازی و تأسیس می‌شود تا از شرکت‌های دانش بنیان برای تجاری سازی دستاوردهای فناورانه برای ورود به بازار و تجاری سازی حمایت کند.

وی تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه با شعباتی در استان های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان و شیراز راه اندازی می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با راه اندازی این صندوق در استان خوزستان شرکت‌هایی که در مرکز رشد واحد شوشترو سایر واحدهای خوزستان مستقر هستند از امکانات و حمایت‌های این صندوق برخوردار می‌شوند و به آنها کمک می‌شود تا با اطمینان بیشتر فعالیت و محصولات خود را وارد بازار کنند.

*شهرستان شوشتر به عنوان قطب کشاورزی انتخاب شده است

واشقانی فراهانی با اشاره به ظرفیت‌های واحدهای دانشگاهی و راه اندازی مراکز رشد در این واحدها گفت: هر واحد دانشگاهی با توجه به توانمندی های خود از نظر اعضای هیات علمی و زیر ساخت های پژوهشی و بر اساس ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای فعالیت‌هایی نسبت به راه اندازی مرکز رشد خاص اقدام می کند.

وی در ادامه افزود: 10 واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر مستقر هستند و در زمینه کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی متمرکز شده اند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در استان خوزستان متناسب با ظرفیت دانشگاه‌ها برنامه ریزی می‌شود، شهرستان شوشتر به عنوان قطب کشاورزی انتخاب شده است و فعالیت این مرکز رشد بر این موضوع متمرکز است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز