خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزارت بهداشت:

فعالیت پرستاران بدون پروانه صلاحیت حرفه‌ای ممنوع است

کد خبر : ۴۵۲۷۰۱

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: هرگونه فعالیت به عنوان پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی و دیگر مراکز درمانی منوط به دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمد میرزابیگی، در آستانه روز پرستار، در دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: از ابتدای امسال ۱۰هزار نفر از پرستاران که مدارک شان را تحویل داده‌اند پروانه صلاحیت حرفه ای دریافت کردند و سال آینده نیز ۱۰ هزار پرستار دیگر این پروانه را دریافت خواهند کرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بازآموزی را  مهمترین شاخص در اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران ذکر کرد و گفت: براساس قوانین مربوط به این حوزه، از این پس تنها پرستارانی که این پروانه را اخذ کرده باشند می توانند در چارچوب این حرفه و تحت عنوان پرستار در جامعه فعالیت کنند و هرگونه فعالیت به عنوان پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی و دیگر مراکز درمانی منوط به دریافت این پروانه است.

میرزابیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد معاونت پرستاری برای اولین بار در وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: معاونت پرستاری یکی از دغدغه های پرستاران و فعالان این حوزه بود که ما از سال ۷۵ پیگیر اجرایی شدن آن بودیم و خوشبختانه این آرزو با حمایت مسئولان و مقام عالی وزارت در این دولت محقق شد.

وی با اشاره به سطح‌بندی خدمات پرستاری در دو سطح خدمات حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای در این دوره، به عنوان یکی از مهمترین اقدامات این معاونت، خاطرنشان کرد: حدود 60درصد خدمات پرستاری تخصصی و در سطح حرفه‌ای و 40 درصد آن خدمات اولیه و غیرحرفه‌ای است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز