خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

مقابله با گردوغبار مسئولیتی میان سازمانی‌است

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۷۵۳

رئیس سازمان حفاظت‌محیط زیست با انتشار یادداشتی توضیحاتی را در مورد اقدامات صورت گرفته برای مقابله با گردو غبار ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، متن این یادداشت معصومه ابتکار به شرح زیر است:

«وقوع طوفان های گرد و غبار بسیار ناگوار و سبب عوارض مختلفی برای مردم است. مقابله با گرد و غبار از برنامه های مورد توجه دولت بوده؛ از کاشت نهال با مسئولیت سازمان جنگل ها و مراتع تا احیای هورالعظیم که اگر چه هر یک با مشکلات متعددی روبروست، ولی در برخی بخش ها کم و بیش و در برخی دیگر به طور قابل ملاحظه ای اقدامات مشهود است.

اما در عین حال روند خشکسالی دو دهه‌ای خوزستان و بسیاری از نقاط دیگر غرب آسیا رو به تزاید بوده است.

این مسئولیت یک شخص نیست. بلکه مسئولیت میان سازمان هواشناسی، وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت نیرو، وزارت کشاورزی و سازمان جنگل و مراتع و آبخیزداری، وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه و سازمان حفاظت محیط زیست توزیع شده است. همچنین یک مسئولیت بین المللی هم در میان هست.

به دلیل ماهیت اکثریت قریب به اتفاق طوفان های موجود که از کشورهای خارجی و عمدتا عراق  منشا می گیرد، در ماههای اولیه مسئولیت برای اجرای تفاهم نامه های مربوطه به عراق سفر کردم و حتی در طی آن، شروع درخت کاری اعلام شد. ولی با بالاگرفتن جنگ در آن کشور این برنامه مسکوت ماند. بارها بارها به دولت عراق تذکر داده شده که آخرینش همین دو ماه پیش بود، اما با شرایط آن کشور پاسخ درخوری رخ نداده است.

با تلاش ایران، قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل برای اولین بار دنیا را به این موضوع حساس کرده، به طوری که گزارش جهانی تدوین و دستور کار همکاری جهانی ارایه شد.

دولت ایران طرح درخت کاری در راهپیمایی اربعین توسط زائرین را از مرز مهران امسال شروع کرد.

سیاسی کردن موضوع یا حمله به یک سازمان، کاری را از پیش نمی برد. مطالبه گری و پرسش خوب است، به صورتی که همه مسئولین و دستگاههای مربوطه را به سمت و سوی همکاری فرابخشی سوق دهد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز