خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

ساخت مراکز نگهداری معتادان متجاهر افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۹۵۱

استاندار گیلان پس از بازدید از اولین مرکز نگهداری معتادان موضوع ماده 16 گفت: ساخت مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر در گیلان ادامه می‌یابد.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ محمدعلی نجفی در جلسه این شورا گفت: در مرکز ماده 16 رشت، معتادین متجاهر در بخش قرنطینه توسط پزشکان، روانپزشکان و سایر عوامل درمانگر مستقر در مرکز، مورد معاینه قرار می‌گیرند و پس از گذراندن دوران قرنطینه به بخش اسکان منتقل می‌‌شوند و به صورت روزانه و با مصرف داروهای مورد نیاز تحت مراقبت پزشکان قرار می‌گیرند.

وی افزود: معتادان در دوره های یک ماهه و 3 ماهه علاوه بر ترک اعتیاد با آموزش مهارت های زندگی و حرفه های اشتغال زا آشنا می شوند.

استاندار گیلان یادآور شد: این مرکز شامل دو بخش قرنطیه با ظرفیت 10 نفر و بخش آسایشگاه با ظرفیت 50 تخت با امکاناتی از جمله اتاق مدیریت، پزشک، CPR، اتاق مشاورومددکاری و با هزینه باغ بر8 میلیارد ریال بدون احتساب قیمت زمین ساخته و تجهیز شد.

رییس شورای هماهنگی با اشاره به اینکه وجود اینگونه مراکز به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می کند ، تأکید کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلف بایستی برای تحقق این امر با طرح‌ریزی و انجام اقدامات مشترک ،بستر لازم را فراهم کنند و این مهم را جزء وظایف خود بدانند.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت تامین تجهیزات و امکانات درمانی و دارویی نخستین مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر و کاهش آسیب گیلان تاکید کرد و گفت: ساخت مرکز نگهداری زنان معتاد متجاهر نیز در شهر رشت پس از انجام مطالعات لازم آغاز می‌شود.

محمد علی نجفی راه اندازی مراکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر را در غرب ، شرق گیلان ضروری دانست و گفت: فرمانداری‌ها ، شهرداری‌ها و سایر ادارات شهرستان در یک اقدام مشترک و با کمک هم برای تحقق این امر تلاش کنند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز