خبرگزاری کار ایران

نماینده وزیرعلوم:

اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باید برای مبارزه با فساد راهکار ارائه دهند

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۱۸۱

نماینده وزیرعلوم و مسئول دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی به رسالتی که اندیشمندان نسبت به امحای فساد در کشور دارند اشاره کرد و گفت: شایسته است اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به عنوان خط اول مبارزه با فساد در کشور تحلیل و راهکارهای علمی در جهت برطرف کردن تخلفات ارائه دهند.

به گزارش ایلنا، حسن عابدی جعفری در کارگاه آموزشی کارشناسان هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه پیشگیری از فساد نقش تعیین‌کننده‌‌ای دارد افزود:  بایسته است که اندیشمندان، کارکنان و دست‌اندرکاران این حوزه دیده‌بان مشکلات باشند و با آینده‌بینی و آینده‌نگری درصدد پیش‌بینی و اعلام مشکلات پیش‌رو برآمده و بر اساس ماهیت رشته‌های خود اقدام به ارائه راه حل کنند.

دکترعابدی جعفری تصریح کرد: خوشبختانه وزارت علوم در این زمینه قدم‌های جدی را آغاز کرده و 12 گروه علمی را سازماندهی و گردآوری کرده تا در راستای مبارزه با فساد فعالیت کنند.

وی همچنین بر آموزش و توانمندسازی کارشناسان هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری تأکید کرد و گفت: پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای در دستگاه‌های تخلفات اداری کشور وجود دارد که این توان اگر به درستی در جایگاه خود به کار گرفته شود، می‌تواند با تخلفات در کشور مبارزه کند.

دکترعابدی جعفری با اشاره به اینکه هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی، سکان‌دار مبارزه با فساد و تخلفات در وزارتخانه هستند خاطرنشان کرد: نخستین کاری که در مجموعه این هیئت‌ها در حوزه کارکنان انجام شده، تمشیت امور این هیئت‌هاست.

وی در ادامه به نحوه ارائه گزارش‌ به مسئولان فرادستی، چگونگی پاسخ‌گویی به مدیران ارشد و همکاری با واحدهای همکار هم‌عرض اشاره کرد و افزود: باید با دستگاه‌های هم‌گام و واحدهای موازی در حوزه کاری خود تبادل تجربه کرده و همکاری متقابل برقرار کنیم.

 نماینده وزیرعلوم و مسئول دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی با بیان این‌که مطابق با سند چشم انداز، در سال 1404 ایران باید کشوری عاری از فساد باشد عنوان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید سمبل و الگوی سلامت اداری دستگاه‌های کشور باشد و ما به عنوان سکان‌دار مبارزه با فساد و تخلفات نهایت تلاش را می‌کنیم تا بر اساس این سند محیط خودمان را عاری از فساد کنیم. 

وی بر لزوم راه‌اندازی سامانه‌ فناوری اطلاعات در حوزه تخلفات اداری تأکید کرد و گفت: مطلع شدیم هیئت عالی نظارت چنین سامانه‌ای را طراحی کرده و وزارت علوم به عنوان پایلوت اعلام آمادگی کرد و با آغاز این برنامه، پرونده‌های جاری دفتر به این سامانه وارد شد و این امر باید به همه واحدهای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات دانشگاه‌ها تعمیم یابد.

دکترعابدی جعفری به سازماندهی بیش از 150 واحد هیئت‌ رسیدگی به تخلفات در سطح کشور اشاره کرد و تصریح کرد: مطابق با منطقه‌بندی ده‌گانه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور، هیئت‌های رسیدگی به تخلفات باید بازسازماندهی شوند تا بتوان از توان‌های موجود در مناطق استفاده مطلوب کرد.

وی با تأکید بر بهره‌برداری از تجربه الگوهای مبارزه با فساد اداری در کشور مانند امیرکبیر، با اشاره به اینکه باید دانش مربوط به مبارزه با فساد خود را افزایش دهیم افزود: دانش مبارزه با فساد ما با دانش این مبارزه در جهان خیلی فاصله دارد و در این خصوص سعی شده در جلساتی که با حضور اعضای هیئت علمی برگزار می‌شود، دانش در این زمینه منعکس شده و تمام توان خود را به کار گیریم که تقاضا و نیاز این دانش با هم مرتبط شوند تا این شکاف برداشته شود.

گفتنی است این کارگاه آموزشی با حضور نمایندگان دبیرخانه هیئت عالی نظارت ریاست جمهوری، اعضا و کارشناسان هیئت‌های تخلفات اداری دانشگاه‌ها به مدت دو روز برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز