خبرگزاری کار ایران

پیگیری لایحه حمایت از میراث‌بانان در دستور کار

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۳۷۸

معاون امور مجلس و حقوقی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی، گردشگری از پیگیری لایحه حمایت از میراث بانان خبر داد و گفت: میراث بانان حافظان منافع ملی هستند و باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، "میر هادی قره سید رومیانی" در حاشیه نشست تخصصی فرماندهان و مدیران یگان حفاظت سامان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در جمع خبرنگاران در خصوص لایحه حمایت از میراث بانان اظهار کرد: این لایحه در دستور کار دولت قرار گرفته است و در صددیم با حمایت دولت و تعامل سازمان میراث فرهنگی و یگان حفاظت، لایحه را به مجلس ارائه کرده و موضوع را پیگیری کنیم.

وی با تأکید بر لزوم حمایت ویژه از میراث بانان افزود: میراث بانان حافظان منافع ملی هستند و باید به عنوان ضابطان خاص مورد حمایت قرار بگیرند.

معاون امور مجلس و حقوقی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه توسعه گردشگری را از برنامه های این سازمان بیان و عنوان کرد: توسعه پنج برابری گردشگران از برنامه های اولویت دار این سازمان است.

وی اضافه کرد: براساس سیاست های کلان نظام گردشگری در صددیم میزان گردشگران را از 5 مییلون به 25 میلیون نفر در سال برسانیم.

وی از پیش بینی تمهیدات ویژه برای نوروز 96 خبر داد و گفت: یک ستاد ویژه برای برگزاری نوروز تشکیل شده است که تعریف شعار برای هر استان به اقتضای فرهنگ بومی آن استان از برنامه های این ستاد است.

این مقام مسئول اشاره کرد: یک پیام جهانی با شعار و عنوان صلح و آرامش نیز برای نوروز پیش رو، در نظر گرفته ایم.

جذب مشارکت مردم در امر حفاظت از میراث فرهنگی

گفتنی است، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میراث بانان به عنوان ضابطان خاص باید مورد حمایت قرار بگیرند.

سردار امیر رحمت اللهی عنوان کرد: در حال حاضر مطابق قانون بکارگیری سلاح، میراث بانان آموزش های لازم را در این خصوص دیده اند و در خصوص چگونگی برخورد با مجرمان  نیز توجیه شده اند.

پیگیری لایحه حمایت از میراث بانان 

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: تجهیزات دفاعی مورد نیاز به منظور انجام اقدامات لازم و پیشگیری از وقوع جرم در اختیار میراث بانان بوده اما شایسته است که لایحه حمایت از میراث بانان به طور جدی پیگیری شود.

سردار رحمت اللهی بر تمرکز درحفاظت اطمینان بخش از اماکن و اموال میراث با به کارگیری تجهیزات الکترونیک اشاره و بیان کرد: در خصوص ارتقای ایمنی و حفاظت اماکن با سازمان میراث فرهنگی تعاملاتی صورت گرفته و بخش زیادی از اماکن مجهز به تجهیزات الکترونیک حفاظتی هستند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: جذب مشارکت مردم در امر حفاظت از میراث فرهنگی از اولویت های این یگان است.

وی اشاره کرد: بخش اعظمی از کشفیات و دستگیری متهمان در این حوزه مربوط به گزارش های واصله از سوی مردم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز