خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران؛

تذکر به شهردار درباره حادثه پلاسکو/ تخصیص اعتبار آتش‌نشانی بعد از وقوع حادثه

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۴۱۶

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در تذکری از شهردار تهران خواست تا در کوتاه‌ترین زمان درباره چرایی عدم تخصیص اعتبارات مصوب شورای شهر تهران درباره بودجه سازمان آتش‌نشانی توضیح دهد.

به گزارش ایلنا، رحمت اله حافظی در تذکر پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، ضمن تشکر از دولت برای تشکیل هیات ویژه جهت بررسی حادثه پلاسکو، گفت: فردا مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو است از این رو مجددا از شهروندان دعوت می‌کنم تا در این مراسم حضور یابند. همچنین از هیات دولت درخواست می‌کنم ساعت شروع کار ادارات دولتی را با چند ساعت تاخیر تعیین کنند تا شهروندان بتوانند در مراسم تشییع قهرمانان خود حضور یابند و از مقام آنها تجلیل کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود درباره چرایی عدم تخصیص اعتبارات مصوب شورا به سازمان آتش‌نشانی تذکری به شهردار تهران داد و افزود: در سال 94 از 114 میلیارد تومان دریافتی شهرداری از محل دو درصد عوارض ایمنی ساختمان تنها 40 میلیارد تومان تخصیص صادر شده و 74 میلیارد تومان در محل دیگری هزینه شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: در سال 95 نیز از این محل تا این تاریخ، 69 میلیارد تومان وصول شده که تا زمان حادثه 21 میلیارد تومان تخصیص یافته و یک هفته بعد از حادثه این مبلغ به 50 میلیارد تومان رسیده است.

حافظی ادامه داد: در مجموع، طی سال‌های 92 تا 95 از وصولی شهرداری از محل 2 درصد عوارض ایمنی ساختمان‌ها که 396 میلیارد تومان بوده 197 میلیارد تومان به سازمان آتش‌نشانی پرداخت شده و 198 میلیارد تومان پرداخت نشده است از این رو شهردار در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این تذکر پاسخ دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز