خبرگزاری کار ایران

تکذیب سرطان‌زا بودن کرم شکلات فندقی

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۴۶۳

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی و منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اعمال نظارت کامل بر فرآورده های غذایی تولید داخل و وارداتی، شایعاتی که در خصوص 'احتمال بالای سرطان زا بودن' یکی از برندهای کرم شکلات فندقی منتشر شده ، را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، نسترن محمدی افزود: پروانه های این محصول از ابتدای سال 1390 در اداره کل نظارت بر مواد غذایی، پس از بررسی مدارک و مستندات مربوطه صادر و مجددا در سال 94 تمدید شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان ورود فرآورده های غذایی، فاکتور های ایمنی و کیفیت از نظر ویژگی های شیمیایی و میکروبی مطابق با مقررات ملی و بهداشتی مربوطه مورد ارزیابی و آزمایش قرار می گیرد.

وی افزود: کرم کاکائو فندقی مذکور به ترتیب از 20، 47،13 و 7 درصد روغن، شکر، فندق، کاکائو و حدود 9درصد پودر شیر خشک و آب پنیر تشکیل شده است.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: 100 گرم محصول نامبرده شده دارای 11 گرم اسید چرب اشباع و یک درصد گرم اسید چرب ترانس است.

محمدی در عین حال تصریح کرد: مصرف فرآورده های اینچنینی از منظر دریافت بالای اسید چرب اشباع و ترانس، ممکن است سلامتی را با چالش مواجه کند اما اینکه موجبات سرطان زایی شود بحثی است که مبنای قانونی ندارد.

به گفته وی، هرچه میزان دریافت چربی های اشباع شده کم باشد سلامتی قلب بیشتر بوده و تناسب اندام بهتر حفظ خواهد شد.

محمدی از مردم خواست هنگام خرید محصولات غذایی از جمله شکلات های فندقی به برچسب اصالت و شماره پروانه بهداشتی ورود توجه کرده و از خرید محصولات فاقد مجوز های لازم از وزارت بهداشت خودداری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز