خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا:

جلب مشارکت مردمی در صیانت از آثار ارزشمند تاریخی موثر است

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۴۷۹

رئیس پلیس پیشگیری ناجا جلب مشارکت مردمی را در صیانت از آثار ارزشمند تاریخی و میراث فرهنگی موثر و کارآمد دانست و گفت: با تکیه بر آموزش باید در مسیر توانمند منابع انسانی برداشت "اخلاق مداری" را مدنظر قرار دهیم، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت همگانی و جلب مشارکت عمومی در اجرای مأموریت هایمان بهره مطلوب ببریم.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد شرفی" در نشست تخصصی فرماندهان و مدیران یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نشست به ویژه سردار "رحمت اللهی" اظهار کرد: سردار رحمت اللهی از مدیران توانمند و تحول گرا می باشد و در عرصه ارتقاء یگان حفاظت میراث منشأ تحولات مطلوبی بوده است.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر افزود: انقلاب اسلامی به برکت رهنمودهای داهیانه حضرت امام (ره) و پشتیبانی مردم به ثمر نشست و پیروزی فجرآفرین محقق شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: صدور انقلاب به کل دنیا به ویژه جهان اسلام ، ایجاد امید و نشاط در دل همه انسان های آزادی خواه و ارائه مدل و الگویی بی بدیل به جهان برای مقابله با مستکبران از دستاوردهای این انقلاب است.

سردار شرفی بیان کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده اند که دیگر نمی توان با ابزار نظامی، اهداف نظام و کشور را تهدید کرد چرا که ایران اسلامی با وجود توانمندی های دفاعی و نظامی، بیش از آنکه به قدرت سخت متوسل باشد به قدرت نرم متکی است.

این مقام ارشد انتظامی اشاره کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران به سراسر جهان صادر شده و باید مراقب باشیم که "وحدت ملی" و "انسجام اجتماعی" دچار خدشه و اختلال نشود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطر نشان کرد: جوامع بشری از وضعیت سنتی به صنعتی و فراصنعتی گام بر می دارد و علم و تکنولوژی در حال پیشرفت است ، باید همسو با این تغییرات و در شرایط رقابت تنگاتنگ دولت ها و ملت ها به پیشرفت و ترقی بیندیشیم .

وی با اشاره به اهمیت منابع انسانی و لزوم تمرکز بر توانمندسازی نیروی انسانی تأکید کرد: یکی از روش های موثر در توانمندسازی منابع انسانی، "آموزش " است. اگر آموزش و توانمندسازی نیروها مدنظر قرار نگیرد چه بسا که ممکن است پایه های مدیریت نیز متزلزل شود.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: آموزش نتایج مطلوبی به همراه دارد و با تمرکز بر آموزش، منابع انسانی و افراد تمایل بیشتری برای مشارکت بر سطوح راهبردی و عملیاتی خواهند داشت . آموزش پذیری افراد باعث می شود که منابع انسانی برای کسب امتیازات در فضای تنگاتنگ رقابت تلاش کنند. البته باید توجه کنیم این رقابت مطلوب و در بستری سالم باشد.

وی ادامه داد: در گذشته بیشتر بر ارتقاء دانش کارکنان توجه می شد، اما باید امروزه بر ارتقاء مهارت های شغلی و اجتماعی نیز تمرکز کرد.

سردار شرفی با بیان اینکه بسیار خرسندم که در یگان حفاظت بر جلب مشارکت اجتماعی توجه ویژه ای وجود دارد، گفت: امروز "پیشگیری اجتماعی" مترقی ترین روش در پیشبرد اهداف است و با اقدامات پیشگیرانه می توان در کاهش وقوع جرم و توسعه امنیت گام برداشت.

وی با تأکید بر اینکه باید در رویکردهایمان اخلاق مداری را مدنظر قرار دهیم، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت همگانی و جلب مشارکت عمومی در اجرای ماموریت هایمان بهره مطلوب ببریم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی اشاره کرد، باید از میراث تاریخی و فرهنگی به درستی محافظت کنیم چرا که با بررسی این میراث می توانیم روند تغییر ملل و اقوام را دریابیم.

وی خطاب به فرماندهان یگان حفاظت میراث فرهنگی و تاریخی گفت: شما مدافعان و محافظان ارزش های تاریخی و فرهنگی هستید و مسئولیت خطیری برعهده دارید. باید از طراحی های مطلوب محیطی برای صیانت از اموال و اماکن تاریخی بهره برد که خوشبختانه این رویکرد در یگان حفاظت میراث فرهنگی وجود دارد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه یگان حفاظت میراث فرهنگی و تاریخی یکی از یگان های موفق و از زیرمجموعه های این پلیس با کارنامه مطلوب است، عنوان کرد: باید از بهترین امکانات برای پاسداری از میراث گرانبها بهره برد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع امنیت پایدار در این یگان بیان کرد: این سامانه کارکردهای ویژه و مطلوبی دارد و باید خدمات گیری از این سامانه را توسعه دهیم.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه ایجاد انسجام درون سازمانی نیز در پیشبرد اهداف موثر و کارآمد است، گفت: انجام درست مأموریت ها را از بالاترین رده به پایین ترین به یک گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت صیانت از کارکنان خاطر نشان کرد: با روش هایی چون برنامه ریزی، اعمال رفتار مناسب و در شأن کارکنان و ... می توان در ارتقاء انگیزه  کارکنان موثر بود. خوشبختانه با انجام اقدامات درست ، جرایم کارکنان یگان حفاظت میراث ، کاهش محسوسی داشته است.

گفتنی است، در این نشست از سامانه جامع "امنیت پایدار" و منشور اخلاقی یگان رونمایی و همچنین از فرماندهان یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برتر، سرهنگ "بیداد"؛ فرمانده یگان حفاظت کرمانشاه ، سرهنگ " گل پور" فرمانده یگان حفاظت گیلان و سرهنگ " شیانی"؛ فرمانده یگان حفاظت هرمزگان با اهداء لوح تقدیر شدند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز