خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران:

ماشین‌آلات سنگین شهرداری فاقد معاینه فنی هستند

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۲۶۴

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: چهار هزار دستگاه و ماشین‌آلات سنگین شهرداری تهران فاقد معاینه فنی بوده و تولید دوده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی درباره طرح یک فوریتی الزام شهرداری تهران به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی، ماشین‌آلات عمرانی و ناوگان خدمات و حمل و نقل عمومی شهری اظهار کرد: دود خروجی از اگزوزها باعث آلودگی هوا است و ترکیبات زیادی از لوله‌های اگزوز خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه احتراق ناقص در موتورها باعث ایجاد دود می‌شود، اظهار کرد: در طول شب بیش از 150 هزار ماشین‌آلات شهری و دستگاه‌هایی که مستقیم با گازوئیل کار می‌کنند، در شهر تردد و تولید دوده می‌کنند.

 رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به اینکه این دوده‌ها ذراتی تولید می‌کنند که مستقیم وارد نای می‌شود و سرطان‌زا است، خاطرنشان کرد: در شهر تهران آنقدر ماشین‌آلات سنگین داریم که دود سیاه شهر را فرا گرفته است.

حقانی با اشاره به ماشین‌آلات سنگین گفت: از این تعداد چهار هزار دستگاه و ماشین‌آلات سنگین متعلق به شهرداری است که شامل ماشین آلات حمل زباله و... می شود که این ماشین‌آلات به دلیل نبود معاینه فنی تولید دوده می‌کند.

وی تاکید کرد: ضروری است شهرداری تهران را ملزم به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی، ماشین آلات عمرانی و حمل و نقل عمومی کنیم.

این عضو شورای شهر اظهار کرد: از هفت هزار و 500 دستگاه اتوبوس شهرداری 500 دستگاه مدام در حال تعمیر هستند و از مابقی دستگاه‌ها نیز نیمی فرسوده بوده و تولید دوده سیاه می‌کند.

وی ادامه داد: لذا ماده واحده یک فوریتی را تهیه کردیم مبنی بر اینکه شرکت کنترل کیفیت هوا درباره منابع انتشار تحقیق کرده و نتیجه این تحقیقات به مرحله اجرا برسد. همچنین شهرداری همه خودروهای مرتبط با خود اعم از خودروهای متعلق به پیمانکاران عمرانی یا شهری را موظف به انجام معاینه فنی کرده و خودروهای جدیدی که تهیه می‌شود، نیز فاقد استاندارد نباشند.

حقانی در ادامه با بیان اینکه از شهرداری تهران توقع نداریم که به یکباره پلاسکو را تعطیل کند، عنوان کرد: اعتقاد داریم از این پس نباید شهرداری نسبت به مسائل قانونی بی‌تفاوت باشد و اقدامات لازم را به موقع انجام دهد تا دچار مشکل نشویم.

در پایان یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی، ماشین آلات عمرانی و ناوگان خدمات و حمل و نقل عمومی شهری با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز