خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران با اشاره به حادثه پلاسکو:

شورا به دنبال استیضاح شهردار نیست/ ما هم مقصریم

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۳۹۶

عضو شورای شهر تهران با تاکید براینکه هیچکدام از اعضای شورا به دنبال استیضاح شهردار تهران نیستند، گفت: شورای شهر مانند شهرداری در حادثه پلاسکو مقصر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر امانی؛ معاون شهردار تهران پس از درگیری ایجاد شده میان اعضای شورای شهر درباره طرح تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در پلاسکو گفت: شهردار تهران در ارتباط با حادثه پلاسکو به هیچ جایی جز دولت نرفته و در حالی که عنوان شده بود؛ جلسه در دولت با حضور رئیس جمهور است، اما زمانی که آقای قالیباف به جلسه رفت متوجه شد که این جلسه با حضور سایر مسئولان برگزار می‌شود.

در ادامه نیز حبیب کاشانی در مخالفت با دو فوریت طرح تشکیل کمیته حقیقت‌یاب گفت: تاکنون دو کمیته فنی و حقوقی و کمیته پیگیری تشکیل شده و پیشنهاد می‌کنم اگر خلایی وجود دارد؛ کمیته دیگری ایجاد می‌شود و یا آن کمیته با حضور اعضای بیشتر تقویت شود.

در ادامه وی با تاکید براینکه هیچ کدام از اعضای شورا به دنبال استیضاح شهردار تهران نیستند، گفت: شورای شهر مانند شهرداری در حادثه پلاسکو مقصر است.

احمد دنیامالی؛ عضو دیگر شورای شهر تهران در همین رابطه اظهار داشت: کمیته حقیقت‌یاب صرفاً به دنبال این نیست که فرد یا سازمان خاطی یا خطاکار را پیدا کند، بلکه می‌خواهد راهکار بدهد که در کجاها مشکل تنقیهی داریم.

وی افزود: پیشنهاد من این است که دو تن از روسای کمیته فنی - حقوقی و کمیته پیگیری جزو ترکیب کمیته حقیقت یاب باشند و اگر اعضای شورا به این کمیته رای دهند به نفع شورا و شهرداری خواهد بود، چرا که در این مجموعه کار خلاف در نمی‌آید.

دنیامالی ادامه داد: در چهار سال اخیر شاهد بودیم که کسانی که متهم به استیضاح شهردار تهران بودند، اقدامی نکرده‌اند و دوستان دیگر این بحث را مطرح کردند.

پرویز سروری یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نیز گفت: دو کمیته‌ای که تشکیل شده جلسات فشرده ای درباره بررسی ابعاد پلاسکو دارند و ما در جلسه بعد از حقوقدانان در این جلسه دعوت کرده‌ایم و قرار است؛ نظرات آنها را در این باره بشنویم.

وی افزود: اینکه دو کمیته بررسی حادثه پلاسکو در مجلس تشکیل شده و از آن طرف دو کمیته در شورا نیز تشکیل شده و اگر قرار باشد؛ هر بار مسئولان به جلسات این کمیته‌ها دعوت شوند که نمی‌شود و در این صورت نمی‌توان مسئله رابه خوبی حل کرد. نمی‌شود که شورا سه کمیته و سه گزارش مجزا درباره حادثه پلاسکو داشته باشد و اینجا یک سوال پیش می‌آید و آن اینکه تشکیل این کمیته‌ها برای حل مشکلات مردم است یا افزایش بروکراسی در شورا. بنابراین پیشنهاد می کنم در اصلاحیه‌ای دو کمیته‌ای که تشکیل شده را تقویت کنیم.

سالاری در ادامه خطاب به هیات رئیسه به نحوه اداره شورا اعتراض کرد و گفت: این لحن شورا و نمایندگان مردم تهران است که یک جلسه را نمی‌توانیم اداره کنیم؟ از آن طرف می‌خواهیم مشکلات یک شهر با این عظمت را اداره کنیم؟ سه و سال نیم از این دوره از شورا گذشت و من هنوز نمی‌دانم که طرح دو فوریتی، طرح یک فوریتی و طرح عادی در شورا یعنی چه که چمران به شوخی گفت: انشاله در دو سه ماه آینده خواهید فهمید.

جدیدی یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران در این باره اظهار داشت: کسی حق ندارد در برابر جان انسان‌ها جانبداری گروه یا حزب خاصی را داشته باشد، چرا که این موضوع یک توهین به مقام شامخ شهدا است.

وی افزود: متاسفانه در خارج از شورا عده‌ای با خون شهدا کاسبی می‌کنند و سعی دارند که موضوع را سیاسی کنند. هفته گذشته بنده در شورا یک ضرب‌المثلی زدم که از فردای آن روز خیلی‌ها شمشیر را برای عده خاصی از اعضای شورا بلند کردند و فضا را مشوش کردند بنده این ضرب المثل را در کمال احترام عنوان کردم و خدا را شکر که از این ضرب المثل من رمزگشایی شد.

چمران در پایان سخنان جدیدی گفت: کمیته حقیقت‌یاب هم می‌تواند تشکیل شود و در نهایت گزارش نتیجه سه کمیته تشکیل شده در شورا می‌تواند به مردم ارائه شود. کمیته حقیقت‌یاب می‌تواند گزارش‌ها را تخصصی‌تر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز