خبرگزاری کار ایران

احمدی‌پور:

ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد ثبت ملی شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۴۸۱

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد ثبت ملی شد، گفت: رسالت ما در سازمان میراث فرهنگی حفاظت و صیانت از آثار انقلاب اسلامی است.

به‌گزارش ایلنا، زهرا احمدی‌پور در مراسم گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن و آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد و با حضور معاون حقوقی ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، وزیر اطلاعات و اعضای بیت حضرت امام و بیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ریاست جمهوری برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: سرود خمینی‌ ای امام در فهرست میراث ناملموس و ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد به‌عنوان میراث ملموس ثبت ملی شده که امروز در این مراسم لوح این دو اثر رونمایی می‌شود.

او افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌عنوان بخشی از دولت بر خودش فرض می‌داند که میراث انقلاب اسلامی را حفظ و به نسل‌های بعدی منتقل کند.

معاون رئیس‌جمهوری افزود: بخش زیادی از غرور ملی ما برگرفته از مفاهیم ناب انقلاب اسلامی است که در سرودهای انقلابی می‌توان دید که امروز در این مراسم اجرا شد و این سرودها همه ما را به یاد روزهای انقلاب اسلامی و پیام‌های انقلاب می‌اندازد.

او بابیان اینکه با مرور این سرودها به‌ مرور انقلاب و پیام‌های انقلاب می‌رسیم، اضافه کرد: جای برخی از یاران انقلاب اسلامی ازجمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خالی است و یاد آن‌ها را گرامی می‌داریم.

احمدی پور گفت: ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد در روز 12 بهمن سال 1357 مقدم امام را به میهن گرامی داشت و شاهد استقبال باشکوه از امام امت در این سالن بودیم و این مکان در فهرست میراث ملموس به ثبت ملی رسیده است.

او اضافه کرد: همچنین سرود خمینی‌ ای امام که یادآور نام جاودان خمینی بزرگ است در فهرست میراث ناملموس ثبت ملی شده و امروز شاهد رونمایی از لوح این دو اثر ماندگار هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه گفت: رسالت ما حفظ و صیانت از آثار انقلاب اسلامی است و این موضوع مهم جزو تکالیف ما است و به خود می‌بالم که این دو اثر ثبت شده و امروز لوح آن‌ها رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز