خبرگزاری کار ایران

رسول دیناروند:

اقدام امریکا در تحریم کالاهای دارویی ضد بشری است/ دچار بحران نمی‌شویم

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۴۸۶

رییس سازمان غذا و دارو گفت: تحریم تجهیزات دارویی به کشور توسط آمریکا یک کار ضد بشری است.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند درباره تحریم برخی تجهیزات پزشکی توسط آمریکا اظهار کرد: اینکه صادرات کالاهای آمریکایی نیاز به مجوز خاصی به نام اُفک از آمریکا را دارند، چیز جدیدی نیست و همواره وجود داشته است.

وی ادامه داد: در دوران پسابرجام و سال گذشته (۲۰۱۶) دولت آمریکا برخی کالاها را وارد فهرستی کرد که نیازی به گرفتن مجوز یا اُفک‌لایسنس نداشت و بسیاری از این تجهیزات‌پزشکی و کالاهای دیگر از این فهرست خارج شدند.

دیناروند افزود: در حال حاضر دولت جدید آمریکا مجددا برخی تجهیزات پزشکی را که قبلا اجازه داده بود که بدون‌مجوز اُفک لایسنس به ایران صادرات شود، به فهرستی که نیاز به مجوز خاص دارد، برگردانده است. کاری را که حدود یک‌سال گذشته آزاد کرده بودند، مجددا به فهرست تحریم‌هایشان برگردانده‌اند.

رئیس سازمان غذا و دارو  با بیان اینکه قبلا نیز این تجهیزات و کالاها توسط شرکت‌های ایرانی با دردسر تامین می‌شد و قاعدتا با این تحریم‌های جدید نیز کار سخت‌تر می‌شود، افزود: ولی اینکه کشور ما دچار بحران شود، یا سلامت مردم به خطر بیفتد، قطعا اتفاق نخواهد افتاد.

دیناروند با بیان اینکه ایران قبلا نیز سابقه تحریم را داشته، گفت: شرکت‌های تامین کننده این تجهیزات مسیرهای جایگزین را می‌توانند پیدا کنند.

وی گفت: تحریم این کالاها یک کار ضد بشری است زیرا اکثر این تجهیزات کاربرد تشخیصی و درمانی برای بیماری‌ها دارد و ورود این کالاها به فهرست دریافت مجوز خاص، جز اذیت مردم و به خطر انداختن سلامت آنان پیام دیگری ندارد.

معاون وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد که برای ورود این تجهیزات به کشور مسیرهای جایگزین وجود دارد و جای نگرانی برای سلامت مردم نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز