خبرگزاری کار ایران

انصاری:

اگر تشک نجات بود، برخی آتش‌نشانان نجات پیدا می‌کردند

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۲۲۲

عضو شورای شهر تهران گفت: شهردار نسبت به جان آتش‌نشانان مسئول است و باید عذرخواهی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا انصاری با بیان اینکه شهر تهران روی سه گسل فعال زلزله قرار گرفته است، گفت: آیا با سه نردبان بلند ۵۵ متری و ۱۰ نردبان ۳۲ متری و امکانات حداقلی که در این حادثه استفاده شد آیا می‌توانیم با بحران‌های بزرگ مقابله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارت مصوب آتش‌نشانی را به این سازمان تحویل ندادیم،‌ اظهار کرد: آیا وقتی ایستگاه‌های آتش‌نشانی را توسعه دادیم؛ امکانات متناسب با آن را نیز تامین کردیم، در خصوص نیروهای آتش‌نشان چند درصد از لیسانس‌ها و فوق لیسانس‌ها را جذب این کار کردیم؟ آیا از آتش نشان دیپلمه می‌توانیم انتظار آتش نشانی علمی را داشته باشیم؟

انصاری با اشاره به نبود تشک نجات در صحنه حادثه گفت:‌ اگر این تشک وجود داشت آتش نشانانی که از طبقات آویزان بودند، می‌توانستند خود را نجات دهند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه شهردار تهران وظیفه دارد از جان پرسنل آتش نشان خود محافظت کند، خاطرنشان کرد: ما در این حادثه ۱۶ تن از بهترین نیروها را از دست دادیم، در حالی که بسیاری از آنها زیر دو سال سابقه خدمت داشتند و باید افرادی برای اطفای این آتش سوزی بزرگ به صحنه حادثه می‌رفتند که بیش از ۵ سال سابقه داشتند.

وی با تاکید بر اینکه مدیر عامل آتش نشانی تخصص لازم را ندارد، تصریح کرد: آیا در پرسنل آتش نشانی هیچ فرد متخصصی نبود که به عنوان مدیر این سازمان انتخاب شود؟ آیا استفاده از نیروهای غیرتخصص توهین به یک سازمان تخصصی نیست؟

انصاری خاطرنشان کرد: رئیس آتش نشانی در چند صحنه حادثه مدیریت داشته و چند دوره مربوط به آتش‌نشانی را گذرانده است؟

وی با بیان اینکه در این حادثه چند درصد از آتش نشانان بی‌سیم داشتند؟ تصریح کرد: اگر همه آنها بی سیم داشتند و تشک نجات نیز مهیا بود شاید می‌توانستند جان خود را نجات دهند.

وی خطاب به شهردار گفت: جان ۱۶ همکار عزیز ما در این حادثه فدا شد، آیا نمی ارزد که یک مسئول به خاطر این مساله عذرخواهی کند. استعفا پیش‌کش!

وی ادامه داد: آیا نباید سازمان آتش‌نشانی نقشه ساختمان پلاسکو را داشت تا با ساختمان آشنا شده و نقاط آسیب‌پذیر آن را می‌شناختیم؟

انصاری ادامه داد: شهردار حداقل در خصوص جان آتش‌نشانان مسئول است و باید عذرخواهی کند و همچنین باید بررسی کنیم که اگر حادثه‌ای اتفاق افتد به چه نحو باید مدیریت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز