خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور مطرح کرد:

اجاره سوله‌های مدیریت بحران به نورچشمی‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۲۳۱

عضو شورای شهر تهران از اجاره سوله‌های مدیریت بحران به نورچشمی‌ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حکیمی‌پور در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه به سهم خود به عنوان عضو شورای شهر به دلیل وقوع حادثه پلاسکو از مردم عذرخواهی می‌کنم، گفت: ما مصوبات خود را پیگیری نمی‌کنیم و به محض آنکه مصوبه‌ای را به شهرداری ابلاغ کردیم، دیگر اجرای آن را دنبال نمی‌کنیم که این موضوع ضعف عمده شورا و شهرداری است.

وی ادامه داد: هر کس باید در چارچوب وظایف قانونی خود صحبت کند، ما قانونا با مدیر شهر که منتخب شورای شهر است طرف هستیم و وزرا در این جا حضور ندارند، پس پاسخگوی ما نیز نیستند بلکه در برابر مجلس پاسخگو هستند.

این عضو شورای شهر اظهار کرد: متاسفانه ما در مدیریت بحران این حادثه دچار ناهماهنگی، بی‌تدبیری و اغتشاش بودیم به نحوی که پیش از فروریختن پلاسکو خبرنگار شبکه خبر به دلیل نبود سایر مسئولان می‌خواست با آقای گیل آبادی مصاحبه کند که ممکن بود این تفکر ایجاد شود که فرمانده حادثه روابط عمومی شهرداری است.

وی تصریح کرد: روز حادثه شهردار از مسیر قم به سر صحنه حادثه آمد، این در حالی است که بر اساس قانون وقتی شهردار می‌خواهد حوزه مسئولیت خود را ترک کند؛ باید شورای شهر را در جریان بگذارد و بگوید به جای من چه کسی مسئول تهران است.

وی افزود: همچنین در جلسه امروز نیز ناهماهنگی وجود داشت زیرا در جایی که رئیس سازمان مدیریت بحران و مدیرعامل آتش نشانی حضور داشت، معاون حمل و نقل ترافیک درباره حادثه توضیح داد؛ در حالی که قانون این کار را بر عهده رئیس مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی گذاشته است.

حکیمی‌پور با اشاره به آیین‌نامه ایمنی انبارها، گفت: برخی از انبارها ایمنی شهر را تهدید می‌کنند و باید از تهران خارج شوند و مسئول اطفای این کار شهرداری است.

وی با اشاره به مصوباتی که در شورای شهر در خصوص پیشگیری از آتش سوزی و ارتقای تجهیزات آتش نشانی به تصویب رسیده است، گفت: وقتی حادثه خیابان جمهوری اتفاق افتاد آقای سرخو گفت مگر نیاز به تکمیل تجهیزات آتش نشانی ندارید؟ باید برای این کار اعتبار در نظر بگیرید که در آن زمان پیشنهاد را رد کرده و گفتند ما قوی‌ترین تیم خاورمیانه را داریم.

این عضو شورای شهر با اشاره به بازدید سال ۹۴ خود از سامان مدیریت بحران و اتاق کنترل بحران تهران، گفت: وقتی وارد اتاقی شدم که تهران باید از آنجا رصد می‌شد؛ دیدم صندلی‌های در نظر گرفته شده برای مسئولان ذیربط خالی است و من در آن زمان به شهرداری تذکر دادم و پاسخی نگرفتم. همچنین در آن زمان نسبت به واگذاری سوله‌های بحران به دستگاه‌های دیگر تذکر دادم اما این کار ادامه یافت و سوله‌ها به نورچشمی‌ها اجاره داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز