خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف:

رفع آسیب‌های اجتماعی وظیفه متولیان وقف است

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۷۸۱

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم، وقف در علم و فناوری است، گفت: ما به عنوان متولیان امر وقف باید جامعه را به سمت رفع آسیب‌های اجتماعی ببریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی درباره نقش وقف در رفع آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: خداوند متعال با عنایت خود یکی از احکام الهی به نام وقف را با نگاه نوع‌دوستی و انسان‌دوستی به جامعه عطا کرده است و ما به عنوان متولیان امر وقف باید جامعه را به سمت رفع آسیب‌های اجتماعی ببریم.

وی با اشاره به اینکه سند چشم‌انداز و طرح جامعی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در سال 88 تدوین شده است، تصریح کرد: این طرح با حضور اساتید این فن با عنوان طرح جامع ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف با چند سرفصل تدوین شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف افزود: یکی از این سرفصل‌ها این است که سنت حسنه وقف را در جامعه نهادینه کنیم؛ هیچ راهکاری غیر از استفاده از ابزارهای تاثیرگذار در این زمینه وجود ندارد.

حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه اثرگذارترین ابزار نهادینه کردن فرهنگ وقف، هنر است، تاکید کرد: امروز سنت حسنه وقف یک هنر است و اگر بخواهیم این هنر ماندگار شود باید از ابزار هنر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقف در مباحث فرهنگی و اجتماعی به عنوان نهاد ممتاز دینی معرفی می‌شود که بخشی از وظایف دولت را عهده دار شده، گفت: این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه هنرمندان وارد این عرصه شوند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه باید سنت وقف را در قالب‌های جدید و مدرن به جامعه معرفی کنیم، یادآور شد: نشان دادن سنت حسنه وقف در قالب‌های امروزی باعث پویایی آن شده و نیازهای مهم و اساسی جامعه را برطرف می‌کند.

حجت‌الاسلام شرفخانی  با اشاره به اینکه امروز یکی از موضوعات مهم، وقف در علم و فناوری است، تصریح کرد: وقف نقش‌آفرینی مهمی در علم و فناوری داشته همچنین هنرمندان در این زمینه می‌توانند نگاه جامعه به وقف را تغییر دهند تا شاهد شکوفایی در این زمینه شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز