خبرگزاری کار ایران

حافظی:

شورای شهر حق ورود به امور استخدامی شهرداری را ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۹۰۶

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر حق ورود به امور استخدامی شهرداری را ندارد, گفت: وزارت کشور در این باره مسئول است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت‌اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در بررسی دو فوریت تغییر وضعیت استخدامی پرسنل شهرداری از قراردادی موقت به قرارداد ثابت آزمایشی, با بیان اینکه آیین نامه استخدامی شهرداری تهران مصوب مجلس است، اظهار کرد: بر اساس این آیین نامه، شورا اجازه ورود به امور استخدامی شهرداری را ندارد.

وی با بیان اینکه جزئیات امور استخدامی شهرداری باید در وزارت کشور بررسی شود, ادامه داد: در مصوبه مجلس کارگروهی در وزارت کشور پیش بینی شده تا موارد استخدامی شهرداری در این کارگروه سیاست گذاری شود و نقش شورا صرفا تعیین سقف بودجه پرسنلی است.

رئیس کمیسیون سلامت, محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با استناد به ماده 117 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران و بخش نامه 19 بهمن سال 93 که توسط شهردار با عنوان "ساماندهی مدیریت منابع" ابلاغ شده است، بیان کرد: در این اسناد، جذب نیرو ممنوع شده و حال ما می خواهیم برای نیروهای جذب شده در دو سال گذشته تعیین تکلیف کنیم! جذب و بکارگیری این نیروها طی دو سال گذشته با کدام مجوز صورت گرفته؟ ورود شورا به موضوع جزئیات استخدامی شهرداری مجاز نبوده و شورا صرفا می‌تواند نظر پیشنهادی خود را به کار گروه مربوطه در وزارت کشور منعکس نماید.

همچنین معصومه آباد در جلسه امروز شهرداری تهران با اشاره به آزمون استخدامى گفت: با سازمان امور استخدامى مکاتبه شود تا وضعیت هزار نفرى که براى این آزمون وقت گذاشتند؛ معلوم شود.

وى ادامه داد: ابتدا گفته شده بود، ١ سال سابقه برای استخدام در نظر گرفته شده است و بعد گفتند؛ سنوات ٣ ساله در حالى که مردم وقت گذاشته‌اند؛ و مرخصی گرفته‌اند تا در این آزمون شرکت کنند. بنابراین تلاش کنیم تا شرایط آزمون همان شود که در ابتدا به آنها گفته شده بود.

علیرضا دبیر با دوفوریت بررسى این مساله در شورا مخالفت کرد و گفت: دو فوریتى کردن این مساله شائبه ایجاد مى‌کند که مى‌خواهیم کارمندان و مسوول دفترهاى خودمان را استخدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز