خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد شهید:

بیش از هزار نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم تحت پوشش قرار گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۱۴۶

معاون رئیس جمهور و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده نو بود، گفت: در کشور ما انقلاب مذهبی در دوره‌ای که دین را عامل عقب‌افتادگی معرفی می‌کردند، اتفاق افتاد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شهیدی، در کنگره ملی 27 شهید مدافع حرم دانشگاه پیام نور ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: 12 بهمن روز طلوع خورشید، فروغ ولایت فقیه و ورود امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: 22 بهمن نیز انفجار نور و پیروزی انقلاب اسلامی است، هر روز آن یک خاطره است و برای انقلابیون یک روز استثنایی و ویژه محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی بیان کرد: هر انقلابی که در جامعه به وجود می آید چه انقلاب مذهبی یا سیاسی به معنای دگرگونی است.

رییس بنیادشهید و امور ایثارگران بیان کرد: هر انقلاب که به وجود می آید عواملی در آن موثر هستند. انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل انقلابی دینی، فرهنگی و مذهبی است که رهبری آن شخصیتی مرجع بر عهده داشت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک پدیده نو بود، انقلابی که از زمان پیامبر بگذریم تاکنون کشوری به دلیل مذهب انقلاب نکرده بود. دنیا مذهب را عامل عقب افتادگی می دانست اما کشوری انقلابی مذهبی کرده بودند، از همان روزها توطئه دشمن آغاز شد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی، تنها انقلابی بود که شعار نه شرقی نه غربی را در دوره ای که دنیا تقسیم شده بود، داد.

شهیدی ادامه داد: از روزهای اول توطئه های دشمن آغاز شد و زمان امام (ره) بین اقوام اختلاف افکنی می کردند و بالاخره آخرین تیر یعنی جنگ تحمیلی را به کشور اصابت کردند.

وی سه عامل پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و تداوم انقلاب اسلامی را وجود رهبری امام خمینی (ره)، تدبیر و اندیشه مقام معظم رهبری و اعتقادات مردم دانست.

معاون رئیس جمهور و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران تصریح کرد: انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و با تدبیر و اندیشه های مقام معظم رهبری ادامه یافت.

وی افزود: عامل سوم تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقادات و اندیشه های مردم و فرهنگ حاکم در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در ادامه سخنانش با بیان اینکه فردی که در آمریکا رئیس جمهور شده است از فرهنگ اسلامی و شهادت شناخت ندارد، و ابراز داشت: دیوانه‌ای در آمریکا رئیس جمهور شده است هنوز نمی فهمد فرهنگ مردم ما چیست.

وی در خصوص اعتقادات مردم به ذکر خاطراتی از دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت و بیان داشت: این عزیزان بزرگترین خواسته ای که دارند این است که رهبری را فراموش نکنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیادشهید و امورایثارگران با اشاره به تحصیل 14 هزار دانشجو از خانواده های شهدا و ایثارگران در دانشگاه پیام نور، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور 27 شهید مدافع حرم تقدیم حرم آل الله کرده است و اکنون بیش از هزار نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌اند و باقی ن نیز پس از طی مراحل قانونی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

شهیدی با بیان اینکه این 9 هزار جانباز ویلچر نشین در کشور داریم، ابراز داشت: این انقلاب هزینه های زیادی داشته است و همه در قبال شهدا مسئول هستیم و باید فرهنگ ایثار شهادت و مقاومت در بین مردم نهادینه شود.

گفتنی است؛ در پایان لوح یادبود این مراسم از سوی دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی ریاست دانشگاه پیام نور به حجت الاسلام و المسلمین شهیدی اهدا شد، همچنین دانشنامه 11 شهید دانشجوی مدافع حرم تقدیم خانواده آنان شد و با اهدای لوح سپاس از خانواده شهدای مدافع حرم حاضر در مراسم تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز