خبرگزاری کار ایران

چمران در بازدید از علاءالدین خبر داد:

تخریب کامل طبقه هفتم پاساژ علاءالدین تا پایان بهمن‌ماه

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۳۹۸

ساعتی پیش مهدی چمران، ابوالفضل قناعتی و اقبال شاکری با حضور در ساختمان علاءالدین از طبقه هفتم بازدید کردند و در جریان روند تخریب این طبقه قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مهدی چمران؛رئیس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از ساختمان علاءالدین در جمع خبرنگاران گفت: طبقه هفتم ساختمان علاءالدین اضافه ساخته شده بود و چون از سازه این ساختمان و نقشه اطلاعات کافی نداشتیم و با توجه به اینکه ساختن طبقه اضافه ممنوع است، براساس قانون شهرداری موظف شد؛ برای تخریب طبقات اضافه اجازه بگیرد.

وی افزود: این روند زمان زیادی طول کشید و پس از مدتی گفته شد که صاحب ملک این تخریب را انجام دهد و 6 ماه به صاحب ملک برای تخریب فرصت داده شد و به این دلیل که باید بر اساس طرح عملیاتی مهندسی انجام شود، برای تخریب مشاور گرفتند و طراحی کردند تا با در نظر گرفتن نکات ایمنی شروع به تخریب کنند.

چمران اضافه کرد: یکی از مشکلات این طبقات این بود که 99 مغازه در این دو طبقه وجود داشت که البته باید مالک خسارت آنها را بپردازد. در حال حاضر بخشی از سقف‌های طبقه هفتم برداشته شده، البته در این طبقه به دلیل وجود تاسیسات قسمتی از سقف باید بماند تا فشار و باری به طبقات پایین نیاید. در این طبقه حتی نباید به عنوان انباری و نظایر آن استفاده شود و اجازه این کار ندارند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر  اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تخریب طبقه هفتم تا پایان بهمن ماه به پایان می‌رسد، گفت: بخش جلویی طبقه هفتم و ستون‌ها برداشته می‌شود. هزینه تخریب طبقه هنوز محاسبه نشده است.

وی همچنین درباره پروسه تخریب طبقات اضافه ساختمان علاءالدین توضیح داد و گفت: پس از آنکه شش ماه به مالک ساختمان فرصت داده شد و این کار را انجام نداد در نهایت شهرداری به این موضوع ورود کرد. بیش از دو سال است که شهرداری درگیر تخریب ساختمان علاءالدین است.

وی در پاسخ به این سوال که مالک ساختمان گفته است که 26 میلیارد تومان بابت طبقات اضافی به شهرداری داده است و تکلیف این پول چه می‌شود، گفت: مالک تمام این اسناد را به دادگاه برده و شکایت کرده است البته حساب‌ و کتاب‌ها دست من نیست و دادگاه بررسی‌های لازم را انجام داده و در نهایت حکم تخریب داده شد البته معلوم نیست این پول‌ها برای چه بوده و به طور قطع برای ساختن این طبقات نبوده است.

چمران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در حال حاضر ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای مانند ساختمان چارسو وجود دارند و آیا این نمای شیشه‌ای خطری با خود به همراه ندارد، گفت: قبلا در خصوص ممنوعیت نمای شیشه‌ای برای ساختمان‌های مسکونی مصوبه‌ای داشتیم البته درباره ساختمان چارسو عوارضی تعیین شده است که با توجه به اعتراضی که صورت گرفت مورد قبول واقع نشد. من قبلا هم بارها گفته بودم که ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای خطرناک است و نسبت به آن ایراد گرفته بودم. در ساختمان پلاسکو هنگام تخریب آن شاهد بودیم که شیشه‌ها چطور می‌شکست و فرو می‌ریخت و خطر زیادی با خود به همراه داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز