خبرگزاری کار ایران

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان:

حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدر شناسی از نعمت انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۷۲۰

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: حضور با شکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال قدر شناسی از نعمت انقلاب اسلامی و پاسخ محکمی به یاوه گویی نظام سلطه و استکبار جهانی است.

مسئول  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان (سازمان مرکزی )در جمع نماز گزاران سازمان مرکزی دانشگاه ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل (ره)و شهیدان و ایثارگران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 به رهبری امام خمینی (ره) مصداق عینی حق در آیه شریفه؛  جاء الحق و زهق الباطل ، ان الباطل کان زهوقا بوده است.

وی گفت: در شرایطی که دین و معنویت را کنار گذاشته بودند و با مفاهیم دنیوی به تبیین تحولات اجتماعی و اقتصادی می پرداختند، امام خمینی (ره)با باور به خدا، مردم، خود و با آگاهی دادن به مردم و آوردن مردم به صحنه، حرکت جدیدی به نام انقلاب اسلامی، توحید و اسلام گرایی و بازگشت به حقیقت دین و صراط مستقیم الهی را گسترش داد. انقلاب اسلامی با توجه به ماهیت و جوهره دینی و فرهنگی خود، معادلات اومانیستی و ماتریالیستی را بهم زد و حتی اقتصاد صحیح و عادلانه را  در کنار خود سازی معنوی، سیاسی و اجتماعی باهم دید. بدون تردید این واقعه تاریخی، روزی نو برای ملت های مسلمان، آزادیخواهان و مستضعفان عالم در منطقه و عرصه بین المللی بود و توانسته با پیشرفت و موفقیت های علمی و فرهنگی و تاریخی و اثرات خود در سایر ابعاد ، زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی را فراهم نماید.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر بیان کرد: آنچه مسلم است نظریه های متعارف انقلاب در جهان از تحلیل انقلاب اسلامی ایران عاجز مانده‌اند. حتی با الگو ها و انتظارات کسانی که ازاوضاع ایران به خوبی مطلع بودند نیز سازگار نبود.

وی افزود: برخی از تحلیل گران و روزنامه نگاران کشورهای غربی گفته اند، این واقعه در طول تاریخ بی نظیر است و از انقلاب اسلامی به عنوان پدیده ای بی همتا و یا به عنوان یکی از بزرگترین رخدادهای سیاسی،اجتماعی نیمه دوم قرن بیستم که آثار شگرفی در ابعاد گوناگون داشته، یاد نموده اند.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت:انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای خرد و کلان بسیاری در کشور، منطقه و عرصه ی بین المللی داشته و صرف تغییر رژیم نبوده است. بلکه این انقلاب به برکت اسلام و امام (ره)و حضورمردم صحنه و امروز نیز به برکت رهبری حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث نشر توحید و اسلام گرایی در عالم شده است.

وی گفت: تاسیس نظام اسلامی و رسالت باز تولید اهداف انقلاب اسلامی،نه شرقی و نه غربی،استقلال آزادی جمهوری اسلامی، انقلاب فرهنگی، مردم سالاری دینی از جمله دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر در جمع نمازگزاران دانشگاه به وجود دو نگاه رایج در تحلیل انقلاب اسلامی ایران در بین سیاسیون داخلی پرداخت و افزود: در یک نگاه برخی قائل اند به اینکه انقلاب اسلامی در سال 57 بوده و با تاسیس نظام اسلامی تمام شده و این نظام باید همانند یک نظام سیاسی متعارف ونه انقلابی عمل کند. در این نگاه حتی اشکالی ندارد که سیاست های اعلامی انقلابی باشد ،ولی نباید عمل و شعارها انقلابی باشد.

 در نگاه دوم قائل اند به اینکه؛ نظام جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه وظیفه تحقق اهداف انقلاب اسلامی را دارد، سیاست های اعلامی و حتی شعارها و عمل نیز باید انقلابی باشد.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: باید با آینده پژوهی که به دنبال طیفی از آینده هاست و قاعدتا تصویر روشن تر و جامع تری از آینده ارائه می نماید، نسبت به استحکام بیرونی موجود که البته منوط به استحکام درونی و اطاعت و تبعیت از امام امت است، بر مسیرهای نظام استکبار برای سلطه و نیز بر چالش ها، تهدید ها و آسیب های انقلاب اسلامی(چالش هایی همانند: شایسته سالاری و به گزینی،استقلال و آزادی جمهوری اسلامی که برخی متاسفانه می گویند دوره استقلال گذشته و یا نوع برداشت آنها از آزادی مبتنی بر نگاه غربی بوده و یا نوع نگاه به دموکراسی و مردم سالاری دینی،کم توجهی به اختیارات قوه قضاییه توسط برخی قوای دیگر، دنیا گرایی و زیاده طلبی و اشرافی گری برخی مدیران و مسئولان) اقدام نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر بر ضرورت هوشیاری و بصیرت نسبت به تهدیدها و چالش ها و آسیب شناسی و آفت زدایی از انقلاب اسلامی تاکید نمود و گفت: اگر رهبری دینی نبود محال بود این انقلاب به پیروزی برسد و بعد از 38 سال با قدرت ایستادگی کند.

وی مطالعه وصیت نامه سیاسی - الهی امام خمینی (ره) جهت استمرار اندیشه امام و راه و سیره شهدای انقلاب اسلامی و تبعیت از هدایت های امام خامنه ای (مد ظله العالی) را جهت استمرار حرکت انقلاب اسلامی بر مبنای تفکر صحیح انقلابی بسیار مهم دانست.

مسئول  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان نقش دانشگاه ها را در تربیت انسان های متعهد و متخصص در راستای اهداف انقلاب اسلامی  بسیار مهم و اساسی دانستند وسپس با اشاره به فلسفه ی تاسیس دانشگاه فرهنگیان و اهمیت رسالت و ماموریت این دانشگاه برای تربیت معلم  طراز انقلاب اسلامی گفت: اگر بگوییم بقاء انقلاب اسلامی در گرو دانشگاه فرهنگیان (تربیت معلم و انسان سازی)است، سخن گزافی نگفته ایم.

وی افزود: در همین راستا دانشجو معلمان ما باید با شناخت صحیح تفکر انقلاب اسلامی، زمان شناسی و تشخیص حدود دایره دوست و دشمن انقلاب، بازخوانی عوامل پیروزی انقلاب اسلامی و راز ماندگاری آن، بصیرت لازم را کسب نمایند تا بتوانند علاوه بر تقویت و مطالبه گفتمان انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی (ره )،نسبت به تشخیص اقدام در رفتار انقلابی نیز به درستی عمل کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بخش پایانی سخنان خود افزود: ظرفیت های نظامی جمهوری اسلامی ایران با 30 سال قبل و حتی 20 -10 سال قبل، کاملا متفاوت است و امروز وضعیت موشکی و حوزه دفاعی کشور زبانزد است، چون خودمان را باور کرده ایم. بر همین اساس نظام جمهوری اسلامی ایران آمادگی ویژه ای برای برخورد قاطع نسبت به هر تهدید و توطئه نظامی دشمن و متجاوز را دارد.  ملت ایران اسلامی در سایه مقاومت و تحمل تحریم های ظالمانه دشمنان و مقابله با مستکبران عالم از عزت برخوردار است و قدر این عزت را باید دانست.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر خاطر نشان کرد: ظرفیت مهم حضور مردم در صحنه ها و مواقع لزوم، نشانه قدرت نرم جمهوری اسلامی بوده و به فضل الهی حضور باشکوه ملت همیشه در صحنه و با بصیرت ایران اسلامی و همه ما دانشگاهیان دانشگاه فرهنگیان همگام با مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، ضمن قدر شناسی از نعمت انقلاب اسلامی و بیعت مجدد با امام خامنه ای مدظله العالی، پاسخ محکمی به یاوه گویی نظام سلطه و استکبار جهانی خواهیم داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز