خبرگزاری کار ایران

مدیر نمایندگی ستاد دیه کردستان خبر داد:

200 زندانی چک در کردستان تحمل حبس می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۲۱۵

مدیر نمایندگی ستاد دیه کردستان با اشاره به اینکه بیشترین زندانیان غیرعمد این استان را محکومان مالی شامل می‌شود، گفت: محبوسان چک با 205 مددجو بیشترین آمار ر به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایلنا، اسحاق ابراهیمی در تفکیک محکومان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری این استان گفت: هم‌اکنون در بین محکومان مالی که 90 درصد مددجویان را شامل می‌شوند، 205 محبوس چک، 43 محکوم مهریه و 2 زندانی نفقه حضور دارند.

وی بدهی تمامی 263 زندانی حال حاضر این استان را رقمی معادل 20 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با همیاری شکات و اولیاءدم امیدواریم با اخذ گذشت رضایتمندان از این طلبکان و همچنین میانگین تخمینی که خانواده‌های این دسته از محبوسان در قالب آورده فراهم می‌کنند این افراد با پرداخت مبلغ بدهی ۸ میلیارد ریالی از بند آزاد و در آستانه نوروز 96 به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در سال جاری افزود: از هفتم فروردین ماه تاکنون به همت خیرین خداجوی استانی، تعداد ۱۴۸ زندانی جرائم غیرعمد با اعطای مبلغی معادل ۹۵  میلیارد ریال از سطح زندان‌های این کردستان آزاد و به آغوش جامعه بازگشته‌اند.

مدیر نمایندگی ستاددیه استان کردستان اظهار کرد: شاکیان خصوص پرونده‌ها با گذشت از حقوق حقه خود در آزادی این تعداد زندانی استخلاص یافته از مبلغی بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال صرف نظر کرده و با چشم پوشی از این طلب در تسریع آزادی این افراد بیش‌ترین نقش را ایفا نموده‌اند.

مدیرکل زندان های کردستان یادآور شد: اعطای وام با بهره بسیار کم 3 درصد از سوی بانک‌های عامل ملت، تجارت، رفاه کارگران و صادرات یکی از راهکارهای ستاد مردمی دیه استان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بوده است که البته در این زمینه شایسته است تسهیل در ارایه تضامین از سوی مدیران بانکی با عنایت به روزهای باقی مانده از سال جاری بیش از پیش اعمال شود.

مدیر نمایندگی ستاددیه این استان افزود: میزان اعطای تسهیلات با بهره کم در سال ۹۵ را به مددجویان واجد شرایط مبلغی معادل ۱۰  میلیارد ریال بوده است.

ابراهیمی از اعطای قریب به 16 میلیارد ریال کمک در موارد خاص به زندانیان جرائم غیرعمد در سال جاری خبر داد و گفت: 50 درصد این مبلغ از طریق منابع مالی ستاد دیه استان و مابقی نیز از طریق منابع ستاد دیه کشور تامین شده است که خوشبختانه این مبلغ اعتبار لازم برای آزادی 150 زندانی نیازمند را فراهم کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز