خبرگزاری کار ایران

نجات 9 تن از ریزش بهمن

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۹۵۳

امدادرسانی‌های بی‌وقفه هلال‌احمری‌ها در محورهای برف‌گیر و درگیر سیل و آب‌گرفتگی کشور همچنان ادامه دارد و تا کنون 152 هزار و 885 تن از هموطنان در استان‌های درگیر از خدمات امدادی لازم بهره برده و 31 هزار و 290 تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات با ارائه گزارش خدمات امدادی برف و کولاک در ٢٦ استان به جز پنج استان ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان؛ گفت: 3 ‌هزار و 285 تن از امدادگران پرتلاش هلال‌احمر از ٢٣ بهمن تا 2 اسفند (تا ساعت 6 صبح) در  ٣١٢ محور برف‌گیر این استان‌ها به 40 هزار و 885 تن از هموطنان خود خدمات امدادی لازم را ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به ارائه خدمات اسکان اضطراری به 8 هزار و 410 متاثر از برف و کولاک، اظهار کرد: بر این اساس 69 تن از مصدومان و 40 زن باردار به مراکز درمانی منتقل شده و  82 تن از خدمات درمان سرپایی استفاده کرده و  همچنین 9 تن از جمله 4 تن از ریزش بهمن در خلخال(روستای مورستان) و 5 تن در چالدران(روستای شیخ سیلو) از برف و کولاک نجات داده شدند.

فتحی با اعلام انجام عملیات رهاسازی 4 ‌هزار و 112 خودرو از برف و کولاک، گفت: به‌منظور اسکان و ارائه خدمات لازم به هموطنان محصور در برف و کولاک 9 هزار  و 433 تخته پتو، 6 هزار و 280 قوطی انواع کنسرو،  7 هزار و 41 قرص نان، 13 هزار و 454 بسته بیسکویت، 2 هزار و 640 بطری آب معدنی، 4 هزار و 678 بسته غذایی و یک‌هزار و 30 کیلوگرم خرما میان هموطنان توزیع شده است.

به گفته وی امدادرسانی در ٦ استان اردبیل، خوزستان، سمنان، فارس، گیلان و مازندران ادامه دارد.

ارائه خدمات امدادی به بیش از 112 هزار متاثر از سیلاب

معاون عملیات سازمان امداد و نجات همچنین به ارائه خدمات امدادی در سیل و آب‌گرفتگی ١٤ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، خراسانات جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد (از 24 بهمن تا ساعت 6 صبح، 2 اسفند) اشاره و عنوان کرد: در ٦٤٥ شهر، روستا و منطقه عشایرنشین این استان‌ها نیز خدمات امدادی لازم به 112هزار تن از هموطنان ارائه شده و 22 هزار و 880 تن نیز از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده‌اند.

وی به تخلیه آب از 3 هزار و 84 واحد مسکونی و رهاسازی ١٧٣دستگاه خودرو از مسیر سیلاب اشاره و اظهار کرد:  بر این اساس امدادگران هلال‌احمر خدمات امدادی لازم را به  7 هزار و 500 تن از افراد در معرض خطر پایین دست بند خاکی محمد آباد جهرم، 2 هزار تن در دهستان ریزآب نی‌ریز، 4 هزار و 500 تن در روستای خیرآباد تایباد و 30 روستا و شهر در ریگان، بم، فهرج و بردسیر ارائه کرده و به تخلیه و اسکان اضطراری آنها کمک کردند.

فتحی گفت:  به علاوه 98 تن از سیلاب نجات داده شده و 5 تن به مراکز درمانی منتقل شدند و  3 مفقودی نیز در تایباد، ساردوئیه و بستک گزارش شده و عملیات جست‌وجوی مفقودان در روستای کرات و تایباد ادامه دارد.

وی از ادامه امدادرسانی‌ها در پنج استان فارس، کرمان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز