خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده خبر داد:

تربیت 2500 مدرس پیش از ازدواج تا پایان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۷۸۵

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از تربیت 2500 مدرس پیش از ازدواج تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا؛‌ ناصر صبحی قراملکی، مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، در بازدید از دوره های تربیت مربی ازدواج، ضمن تشکر از حضور فعالانه شرکت کنندگان از آنها خواست تا نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این طرح و در راستای بهبود وضعیت مربیان، با مسئولین مربوطه درمیان بگذارند.

وی با اشاره به دوره های مشابه قبلی که در دستگاه های مختلف برگزار گردیده است تاکید کرد: اولین بار است که  شاهد برگزاری دوره هایی با این وسعت و کیفیت در سطح کشور هستیم.

صبحی در این خصوص ادامه داد: ما براساس ماده 8 قانون تسهیل ازدواج که به آموزش های 16 ساعته پیش از ازدواج اشاره دارد، سرفصل هایی را تدوین نموده ایم و سعی ما این است که در مرحله اول این طرح، 2500 روانشناس و مشاور را برای تدریس آماده نماییم.

وی با بیان اینکه کلیه دستگاه های کشور از این به بعد در استفاده از مدرسان برای آموزش های پیش از ازدواج و خانواده از وجود شرکت کنندگان در این دوره ها استفاده خواهند کرد، افزود: ما با این طرح تقریباً برای بیش از 2000 روانشناس و مشاور، یک اشتغال دائم ایجاد خواهیم کرد. از سویی دیگر با تخصصی شدن این آموزش ها، همه دستگاه ها به این مسئله که آموزش های ازدواج موضوعی مربوط به روانشناسان و مشاوران است تمکین خواهند کرد. با این حال محدودیت خاصی نیز وجود نداشته و اگر فردی فعالیتی و توانایی در این حوزه داشته باشد، استفاده خواهیم کرد.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده از شرکت کنندگان در این دوره ها خواست تا خود را محدود به 8 ساعت آموزشی تدوین شده نکرده و به مطالعه منابعی که از سوی اساتید دوره ها معرفی می شود بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: انشاالله اگر بازخورد مناسبی از دوره های کنونی به دست آید، سال آینده دوره های پیشرفته را خواهیم داشت و این مشروط به نشان دادن صلاحیت و شایستگی و همچنین رعایت اخلاق حرفه ای توسط شرکت کنندگان دوره های فعلی می باشد.

صبحی در خصوص اساتید این دوره ها گفت: تلاش ما این است که از اساتید طراز اول کشور استفاده نماییم و بعضاً اساتیدی که به دلیل کمبود وقت نمی توانند در این دوره ها ما را همراهی نمایند، جایگزین های مناسبی تعبیه شده است تا کلاس ها با  کیفیت برگزار گردد.

وی در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در خصوص نحوه استفاده از گواهی این دوره ها اظهار داشت: از این به بعد افرادی برای آموزش های پیش از ازدواج برای عموم مردم و در دستگاه های مختلف از سوی ما معرفی خواهند شد که گواهی شرکت در این دوره ها را داشته باشند. به عبارت دیگر براساس اطلاعیه های پیشین ما اولویت معرفی مدرس، در ابتدا با روانشناسانی است که عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هستند، سپس مدرسان وزارت ورزش و جوانان و مدرسان آموزش و پرورش و همچنین مدرسان موسسه آموزش عالی مدت.

وی همچنین تاکید کرد: این دوره ها برای آموزش های پیش از ازدواج و همچنین برای عموم مردم خواهد بود، آموزش های تخصصی و مشاوره ها فرآیند دیگری است که انشاالله آن هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی  گفت: شروع این کار از ما بود، اما ماندگاری و تداوم آن بستگی به کیفیت کاری دارد که بعد از این شما ارائه خواهید داد. ادعای ما این است که این دوره ها برخلاف دوره های قبلی سایر دستگاه ها، باعث خواهند شد که خود مدرسان آسیبی ایجاد نکنند.  ما از شما چنین انتظاری داریم و امیدواریم ما و همکاران مان را سربلند نمایید

صبحی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان این دوره، گواهی بسیار معتبری خدمت شما ارائه خواهد شد که ارزش ملی خواهد داشت.

در حاشیه این بازدید دکتر ناصر صبحی در خصوص این طرح گفت: این دوره برای سی و یک استان کشور تنظیم شده است. استان تهران نیز به عنوان پایتخت در صدر قرار گرفته و می توان گفت بیشترین تعداد مدرسان، اینجا حضور خواهند داشت.

وی در خصوص کیفیت برگزاری دوره ها و استقبال شرکت کنندگان اظهار داشت: خوشبختانه استانداردهای کمیتی کاملاً رعایت شده است و با استقبال بی نظر مواجه‌ایم به طوریکه کلاس های کمتر از 30 نفر نداشته ایم. البته همکاران تعداد شرکت کنندگان را مدیریت می‌کنند تا کیفیت کار تحت تاثیر قرا نگیرد.

صبحی ادامه داد: شرکت کنندگان این دوره ها از برجستگان و فعالان حوزه روانشناسی و مشاوره در زمینه ازدواج و خانواده هستند که بعضاً سال هاست به صورتی قانونی و تخصصی در این حوزه ها مشغول می باشند، اما با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت به روز شدن، در این کلاس ها شرکت کرده و ما شاهد حضور فعالانه ایشان هستیم.

وی افزود: هم شرکت کنندگان ما از نظر کمیت و کیفیت در حد خوبی هستند و هم مدرسان مدعو ما همگی دارای صلاحیت و پروانه حرفه ای مورد تایید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می باشند که تجربه و توانایی لازم را نیز دارند.

صبحی خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با شرکت کنندگان داشتیم، مشخص شد که سؤالاتی که برای آنان مطرح است، در مورد محتوا نیست و اساساً مربوط به تداوم این کلاس‌ها است. از سویی دیگر همگی تمایل به استفاده از سرفصل‌های استاندارد و محتوای آموزشی یکسان داشتند.

وی تاکید کرد: برای ما بسیار مهم است که  همه شرکت کنندگان در چهارچوب تخصص و رعایت اخلاق حرفه‌ای کار کنند.

وی با اشاره به نظارت بر روند اجرای طرح در استان ها ادامه داد: خوشبختانه کار بیش از آنچه که ما انتظار داشتیم به خوبی پیش می رود و ما از برنامه نیز اصلاً عقب نیستیم و برنامه‌ریزی‌ها به دقت در حال انجام شدن است.

صبحی ضمن ابراز امیدواری در خصوص آماده سازی 2500 مدرس پیش از پایان سال جاری گفت: هدف اساسی ما این است که بتوانیم در راستای عمل به قانون اساسی کشور و عملیاتی سازی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، خانواده را مورد حمایت علمی و تخصصی قرار داده و نرخ ازدواج موفق و تحکیم و تعالی خانواده را به حد مطلوب برسانیم.

صبحی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص آغاز دوره های 16 ساعته برای عموم در فروردین 96 گفت: این موضوع نیز موازی با دوره TOT یا تربیت مدرس آغاز شده است. البته شروع کار، قبل از این دوره بود اما به دلیل بیشتر بودن حجم و گستردگی کار و همچنین حساسیت بیشتری که ما بر روی عموم افراد داشتیم، سرعت کار نسبت به این دوره ها پایین تر بوده است.

وی افزود:  دوره‌های 16 ساعته، مخصوص جوانان در آستانه ازدواج و مزدوجین در سال اول زندگی می باشد  که با همکاری وزارت کشور انجام خواهد گرفت که جا دارد از حمایت های این وزارتخانه در تامین بودجه این دوره ها تقدیر و تشکر نماییم.

صبحی ادامه داد: بر اساس نرخ طلاق در استان ها دوره ها برنامه ریزی و الویت بندی شده اند. اساس کار عمدتاً از نیمه‌ی دوم فروردین ماه شروع خواهد شد و قرار است که در هر استان به اندازه‌ی نیاز و براساس بودجه‌ی تنظیمی، کارگاه‌هایی برگزار گردد. در مرحله اول در استان تهران 33 کارگاه، در 10 استان پر طلاق‌ کشور، هر کدام 20 کارگاه و در استان‌هایی که از نظر نرخ طلاق در سطح متوسطی قرار دارند،10کارگاه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با این دوره ها، بالای 15000 زوج در آستانه ازدواج و مزدوجین سال اول را آموزش خواهیم داد.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا شرکت کنندگان در دوره های TOT می توانند از فروردین 96 برای تدریس جذب دستگاه ها شوند اظهار داشت:  دقیقاً همینطور است، براساس برنامه ریزی های انجام شده، 2500 نفر تا پایان امسال آماده خواهند شد تا از سال 96 بتوانند جذب دستگاه هایی شوند که دوره آموزش پیش از ازدواج  برگزار می نمایند.

صبحی در پایان تاکید کرد: ما لیست شرکت کنندگان دوره های تربیت مربی را در اختیار کلیه‌ دستگاه‌ها قرار خواهیم داد و آن ها را معرفی خواهیم کرد. از سویی دیگر معمولاً خود دستگاه‌ها برای مدرسان دوره‌ها استعلام خواهند کرد، بنابراین افراد میتوانند به دستگاه‌های مختلف مراجعه کرده و با ارائه گواهینامه‌ هایی که از این دوره ها دریافت می نمایند، تقاضای همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز