خبرگزاری کار ایران

استفاده از پزشکان نیروهای مسلح برای معاینه اولیه مشمولان

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۰۵۲

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت : به منظور غربالگری دقیق مشمولان بیمار در فرایند معاینه اولیه ، حدود 1200 پزشک با اولویت پزشکان نیروهای مسلح ، در سراسر کشور به کارگیری شده اند.

به گزارش ایلنا از سرهنگ "نجف حمید زاده " گفت: در راستای بهینه سازی موضوع معاینه اولیه مشمولان خدمت سربازی ، سازمان وظیفه عمومی با 1200 پزشک ، از بین پزشکان نیروهای مسلح در سطح کشور ، قرارداد همکاری امضاء کرده است.

وی در خصوص انتخاب پزشکان نیروهای مسلح در معاینه اولیه مشمولان،گفت: پزشکان نیروهای مسلح به لحاظ موقعیت شغلی خود به آیین نامه معافیت های پزشکی تسلط داشته ، همچنین دسترسی وظیفه عمومی به این افراد، از نظر اجرای برنامه های آموزشی و نظارت بر عملکرد آنان آسان تر می باشد.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد : به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به مشمولان، درحال حاضر در سطح استان تهران ارتباط دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) با پزشکان معاین اولیه به صورت الکترونیکی است که در صدد ایجاد و توسعه این نوع شبکه ارتباطی برای پزشکان معاین اولیه در سراسرکشور می باشیم .

وی ادامه داد : برای انجام معاینه اولیه ، مشمولان از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به پزشک معاینی که به محل سکونت فرد نزدیک باشد معرفی و پس از تکمیل فرم خود اظهاری و معاینه توسط پزشک ، نتیجه به دفاتر مذکور ارسال می شود.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، معاون مشمولان و امور معافیت های این سازمان گفت : در صورتی که مشمول به نظر پزشک معاین اولیه اعتراض داشته باشد، طبق برگ خود اظهاری، درخواست وی در شورای پزشکی وظیفه عمومی بررسی می شود.

سرهنگ حمیدزاده در خاتمه گفت: در شهرستان های کوچکی که دسترسی به پزشک نیروهای مسلح وجود ندارد ، برای انجام معاینه اولیه مشمولان از پزشکان غیر نظامی مجرب و خوش نام استفاده می شود .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز