خبرگزاری کار ایران

شهدا در حریم درجه دو پاسارگاد به‌ خاک سپرده شدند

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۸۷۶

معاون میراث فرهنگی کشور به منظور حفظ مقام والای شهدا و حریم مجموعه های تاریخی و جهانی تاکید کرد؛ ساخت هر گونه یادمان و المانی برای آرامگاه شهدایی که در حریم مجموعه های تاریخی و جهانی قرار گرفته اند نیازمند هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، پیکر پاک دو شهید گمنام درحالی پس از رایزنی کارشناسان و مسئولان میراث فرهنگی کشور با مسئولان شهری پاسارگاد بالاخره پنجشنبه 12 اسفندماه، در ابتدای ورودی روستای مادرسلیمان و در حریم درجه دو پاسارگاد به‌خاک سپرده شد که معاون میراث فرهنگی کشور ساخت هر گونه یادمانی را به منظور رعایت حریم منظری و شان مقام والای شهدا مستلزم طرح میراث فرهنگی دانست.

«محمد حسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی کشور در این رابطه افزود: با توجه به اهمیت و رعایت حریم منظری مجموعه های تاریخی و جهانی و همچنین حفظ قداست مکان تدفین شهدا لازم است که ساخت هر گونه یادمانی برای مکان تدفین شهدا با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور و براساس ضوابط و معیارهای قانونی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: شهدا میراث‌فرهنگی این انقلاب هستند به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که محل تدفین آنها و المان هایی که گذاشته می شود مورد تایید میراث فرهنگی باشد.

معاون میراث فرهنگی کشور افزود: درحال حاضر سازمان میراث فرهنگی آماده همکاری برای طراحی یادمان مذکور دارد تا بدین ترتیب هم شان مکان تدفین شهدا حفظ شود و هم طراحی یادمان بر اساس ضوابط منظری و رعایت مقررات میراث فرهنگی باشد.

آنطور که معاون میراث فرهنگی کشور معتقد است، شهدا میراث انقلاب هستند و لازم است که حریم مقدس آنها حفظ شود بنابراین هر گونه اقدامی باید با حساسیت و رعایت مناسبات و شان این شهدا صورت گیرد.

طالبیان با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی کنترل و نظارت جدی روی آثار موجود در فهرست میراث ناملموس دارد ادامه داد: از آنجایی که مکان برخی از شهدا در فهرست آثار میراث ناملوس کشور به ثبت رسیده است، اگر تدفین دیگر شهدا به درستی مکان یابی شود، آنها نیز در فهرست میراث ملی و معنوی قرار می گیرند.

وی افزود: در سایت ها و مجموعه های تاریخی لازم است که پیش از تدفین شهدا با سازمان میراث فرهنگی هماهنگی های لازم صورت بگیرد و در این زمینه نیز سازمان میراث فرهنگی همکاری های لازم را با ستاد نیروهای مسلح انجام می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز