خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری تاکید کرد:

رعایت حدود شرعی در استفاده از بیت‌المال

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۱۵۱

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر لزوم آمادگی و تقویت بنیه عملیاتی از مرزها تا شهرها گفت: توجه ویژه به کلانتری ها به عنوان پناهگاه مردم از ضروریات است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین اشتری" در همایش فرماندهان و روسای پلیس های تخصصی با اشاره به برگزاری نشست یک روزه فرماندهان ناجا اظهارکرد : ان شاء الله موضوعات  مورد تاکید در این جلسه به جد دنبال شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه و اهمیت فرماندهان به دستورالعمل ها باید ویژه باشد، افزود: اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله امام خامنه ای ( مدظله العالی ) اولویت نیروی انتظامی است.

فرمانده ناجا با اشاره به دیدارهای اخیر با مقام معظم رهبری، بیان کرد : کلیه فرمایشات مقام معظم رهبری و مطالبات معظم له از نیروی انتظامی به جد باید دنبال و اجرایی شود، ضمن اینکه محورهایی که در جلسات اخیر مورد تأکید حضرت آقا بوده است، از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

سردار اشتری بیان داشت: در پیشبرد اهداف ، اولویت هایی تعریف شده است که به جد باید دنبال شود در این میان برخی از برنامه های مهم دارای زمان بندی بوده و برخی فارغ از زمانبندی به تمام دوران ها ، فعالیت ها و اجرای مأموریت ها معطوف می شود.

وی با بیان اینکه "اقتدار توأم با رأفت و مهربانی" از تأکیدات حضرت آقا در خصوص ناجا است ، افزود : اتخاذ رویکرد" اقتدار توام با رافت و مهربانی " فارغ از زمان بندی و برای همه دوران هاست.

فرمانده ناجا با اشاره به جایگاه کلانتری ها اضافه کرد: پیرو تأکید مقام معظم رهبری در خصوص کلانتری ها و شیوه برخورد و ارائه خدمات به شهروندان، شورای عالی تحول کلانتری ها و پاسگاه ها در ناجا راه اندازی شد و ضمن برگزاری جلسات متعدد در این راستا، باید طبق مصوبات، برنامه ها اجرایی شود. پلیس پیشگیری باید اجرای این برنامه ها را دنبال کرده و با ارائه و بررسی طرح های پیشنهادی در این راستا گام های مطلوبی بردارد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور بیان کرد: باید بتوانیم فرمان حضرت آقا را در خصوص کلانتری ها عملی کنیم و برای ارتقاء نظام و نیروی انتظامی اقدام کنیم تا باعث افزایش اعتماد مردم به نظام و جمهوری اسلامی ایران شویم.

سردار اشتری گفت: در مرحله اول باید اولویت هایی را تعریف کنیم؛ به طوری که ابتدا باید کلانتری هایی که نیاز به بازسازی ، ترمیم و تزریق نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات دارند را مدنظر قرار داد و سپس به مقوله گسترش سایر کلانتری ها اندیشید.

وی با بیان اینکه "تعالی رفتار سازمانی" در طرح تحول کلانتری ها در صدر اولویت ها است، افزود: مشارکت فرماندهان در پیشبرد اهداف مربوط به طرح تحول کلانتری ها بسیار حائز اهمیت و تأثیرگذار است ان شاءالله در تحقق این طرح به محیطی که در آن اقتدار، عدالت و مهربانی باشد، برسیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به کلانتری ها به عنوان پناهگاهی برای مردم ، توجه ویژه ای کرد، گفت: اعتماد مردم به پلیس بالاترین سرمایه است و باید این سرمایه را تقویت کرده و قدر بدانیم.

سردار اشتری اضافه کرد: اتخاذ رویکرد مناسب صرفا به داشتن تجهیزات نیست هر چند این موضوع مهم است اما نیروی انسانی و شیوه برخورد با مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: اجرای برخی از مأموریت ها نیازمند مشارکت همه دستگاه ها ست ، بنابراین باید سهم دستگاه ها مشخص و بر مبنای ضوابط و قوانین از دستگاه های مسئول در راستای پیشبرد اهداف، مطالبه گر باشیم.

 تقویت بنیه عملیاتی از مرزها تا شهرها

فرمانده ناجا با اشاره به اهمیت آمادگی عملیاتی افزود: باید آمادگی و تقویت بنیه عملیاتی را از مرزها تا شهرها در اولویت قرار داد ، هم چنین کنترل مرزهای شرقی ،غربی و ... نظارت بر شیوه عملکرد رده های تابعه از ضروریات است.

سردار اشتری با تأکید بر آموزش و حرفه گرایی خاطر نشان کرد: آموزش به عنوان اولویت سال گذشته و آتی ، از نیازهای همیشگی است، باید در حوزه آموزش سرمایه گذاری کرد چرا که آموزش مبنای تحول مطلوب و اثرگذار است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره بر لزوم آموزش مستمر، گفت: مهارت های عملی باید در کنار دانش کارکنان ارتقاء یابد.

استمرار نظارت بر شیوه عملکرد رده های تابعه

وی با اشاره به اهمیت نظارت در روند اجرای مأموریت ها و برنامه ها عنوان کرد: نظارت فرماندهان بر شیوه عملکرد رده های تابعه از الزامات است، نظارت در کاهش تخلفات و پیشبرد صحیح مأموریت ها تأثیرگذار است.

سردار اشتری با اشاره به راه اندازی و فعالیت قرارگاه صیانت از کارکنان ادامه داد: فعالیت این قرارگاه در کاهش میزان تخلفات کارکنان موثر بوده است.

وی تأکید کرد: باید شیوه برخورد با تخلفات " قاطعانه " باشد.

 رعایت حدود شرعی در استفاده از بیت المال

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه بیت المال، مطرح کرد: هرگز نباید کسی اجازه سوء استفاده از بیت المال را داشته باشد، باید حدود شرعی را در استفاده از بیت المال رعایت کرد.

سردار اشتری با بیان اینکه سلامت فرماندهان ، کارکنان و خانواده هایشان برای بنده به عنوان فرمانده ناجا مهم است ، افزود: نباید از بیت المال به هیچ وجه استفاده شخصی شود که خوشبختانه این مهم توسط اکثر فرماندهان و کارکنان رعایت و لحاظ می شود.

رعایت انضباط فردی، جمعی و سازمانی

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: رعایت انضباط فردی، جمعی و سازمانی را در همه شرایط و مأموریت ها باید در نظر گرفت. روند انجام مأموریت ها باید با برنامه ریزی صحیح و بهینه همراه باشد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به اهمیت "اشراف اطلاعاتی" در پیشبرد مأموریت ها تأکید کرد: " اشراف اطلاعاتی " در کنار " آمادگی همه جانبه " کارآمد و موثر است، فرماندهان باید در حوزه مأموریتی بر همه موضوعات و محورها " اشراف اطلاعاتی" داشته باشند.

سردار اشتری در ادامه بر استفاده و به کارگیری تجهیزات نوین و فناوری در مراکز انتظامی و کلانتری ها تأکید و بیان کرد: اخیرا همایش ملی "معماری آینده ناجا " به همت مرکز مطالعات راهبردی و سردار "رادان " برگزار شد، توجه به موضوع " معماری آینده ناجا " و همکاری با مرکز مطالعات راهبردی لازم است، مرکز مطالعات راهبردی باید از نقطه نظرات فرماندهان و کارشناسان انتظامی بهره ببرد.

وی تأکید کرد: باید همواره رویکرد بهره مندی از دانش و تجربه پیشکسوتان و ثبت نقطه نظرات راهبردی و اجرایی به جد دنبال شود ، چرا که بهره مندی از تجربیات پیشکسوتان در اجرای مأموریت های آتی کارگشا است.

فرمانده ناجا با اشاره اهمیت مبارزه با قاچاق تأکید کرد: مبارزه با قاچاق از مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری است، این مهم باید به جد دنبال شود و پلیس آگاهی اقدامات موثری را در این زمینه با جدیت دنبال کند. هماهنگی رده ها اعم از مرزبانی، دریابانی، پلیس آگاهی و ... در فرایند مبارزه با قاچاق ضروری است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به مأموریت های پیش رو گفت: چهارشنبه آخر سال ، عید نوروز و ... از مأموریت های آتی است و باید با جدیت موضوعات مربوط به این مأموریت ها دنبال شود.

وی اشاره کرد: مأموریت ناجا در چهارشنبه آخرسال " محله محور " است، به هنجارشکنان ، اراذل و اوباش اجازه جولان نخواهیم داد.

سردار اشتری با اشاره به برگزاری انتخابات در سال آتی اظهار کرد: برگزاری انتخابات در همه کشورها حائز اهمیت است. مشارکت حداکثری و شرکت در انتخابات نیز در این میان مهم است، برگزاری انتخابات در " بستری امن " از وظایف اصلی ماست.

فرمانده ناجا با اشاره به اهمیت توجه به وضعیت معیشتی کارکنان گفت: به لطف الهی و هدایت داهیانه مقام معظم رهبری در موضوعات مربوط به بهبود وضعیت معیشتی کارکنان گام های مطلوبی برداشته شد .

وی تأکید کرد: بهبود وضعیت معیشتی کارکنان از اولویت های اصلی است و در راستای این فرایند اقداماتی چون ارائه تسهیلات ، ترمیم حقوق و ... صورت گرفت.

سردار اشتری تأکید کرد: اراده و اهتمام برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان وجود دارد، چرا که نیروی انسانی را عظیم ترین سرمایه نیروی انسانی می دانیم و تلاش داریم مطابق ضوابط قانونی و شرعی در راستای دلگرمی کارکنان پیگیری و تحقق اقدامات مثمرثمر را دنبال و اجرایی کنیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: جدیت در کار ، دقت، پیگیری ، سرعت عمل ، مدیریت جهادی، عدالت توأم با اقتدار و ... باید از ویژگی اصلی فرماندهان و روسای پلیس های تخصصی باشد.

وی تأکید کرد: باید برای "ثانیه ها" نیز برنامه ریزی کرد و اقدامات پیشدستانه داشت. نباید در انجام وظایف "سستی" و یا "کم فروشی" داشت ، ما در مقابل مسئولیتی که بر عهده داریم باید نزد خداوند پاسخگو باشیم .

فرمانده ناجا عنوان کرد: خدمت در جامعه اسلامی توفیقی بس بزرگ است، بنابراین باید جایگاه و شأن حکومت اسلامی را در نظر گرفت و با جان و دل برای خدمت در نظام اسلامی ایفای نقش کرد.

وی با بیان اینکه قدردان زحمات تک تک فرماندهان و کارکنان هستم ، گفت: باید برای ارائه خدمات مضاعف به مردم ، همت مضاعف و تلاش مجدانه داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز