خبرگزاری کار ایران

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها:

شوراها باید انحرافات در جامعه را کاهش دهند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۸۴۴

نماینده استان کرمان در شورای‌عالی‌استان‌ها‌ گفت: شوراها با ارتقای سطح مشارکت همگانی مقدمات توسعه پایدار را فراهم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمال‌جوانمرد؛ نماینده استان کرمان در شورای‌عالی‌استان‌ها‌ در همایش نقش‌ شوراهای اسلامی‌ شهر ‌و روستا در پیشگیری از اعتیاد گفت: متولی درمان در مملکت مشخص است، اما پیشگیری متولی مشخص ندارد و تمام آحاد مردم و سازمان‌ها باید متولیان پیشگیری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی مثل اعتیاد باشند. شوراها و شهرداری‌ها فقط متولی آسفالت و خدمات و جمع آوری زباله در سطح شهر نیستند؛ بلکه کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هم از وظایف اساسی شوراها محسوب می شود.

وی گفت: شوراییان باید فرهنگ پیشگیری و مبارزه با آسیب‌ها به ویژه اعتیاد را در جامعه نهادینه کند و آن را فرهنگ سازی کنند. مسئله اجتماعی را باید با اجتماعی کردن مسئله حل کرد و همه آحاد و توده‌های جامعه در پیشگیری و حل آن بسیج شوند، زیرا پیشگیری از اعتیاد مقوله ای فرافردی و فراسازمانی است.

نماینده استان کرمان در شورای‌عالی‌استان‌ها‌ تصریح کرد: شوراهای اسلامی موظف هستند تا در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث نظام سلامت به ویژه بندهای اول تا سوم آن که ناظر بر جلب مشارکت عمومی و همگانی و فرهنگ سازی مشارکت حداکثری مردم است، تلاش بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی متولی درمان  و متصدی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند و از وظایف اصلی و خطیر شوراهای اسلامی رفع آنها است، گفت: باید در کنار سایر وظایف به این مهم اهتمام بیشتری ورزند. رسالت اصلی شورای اسلامی ساختن جامعه ای سالم و ایده آل است که در این رهگذر باید مشارکت عمومی و همگانی مردم را ارتقاء داد و با فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از آسیب ها و انحرافات اجتماعی اقدام کرد.

جوانمرد افزود: از سوی دیگر شوراها باید سطح آگاهی، دانش و مهارت زندگی مردم را افزایش دهند. پیوست های فرهنگی و اجتماعی تمامی پروژه های شهری می توانند تا حد قابل توجهی از این گونه آسیب ها جلوگیری کرده و با برخوردی جدی با حاشیه نشینی بستر انحرافات را کم کنند.

وی افزود: هیچ جامعه‌ای به پیشرفت نمی‌رسد، مگر با مشارکت مردم که شوراها در این راستا نقش بی بدیل دارند و می توانند میزان مشارکت و مسئولیت پذیری مردم را ارتقاء بخشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز