خبرگزاری کار ایران

حافظی مطرح کرد:

هزینه قالیباف را اصولگرایان می‌دهند/ شهردارهایی منصوب می‌شوند که راه خانه خود را بلد نیستند

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۳۱۸

رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شورای شهر تهران معتقد است اصولگرایان برای حمایت از شهردار تهران هزینه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت الله حافظی در نشست «پرونده پایتخت» که توسط انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه پلی تکنیک برگزار شد در انتقاد به عملکرد اصولگرایان در شورای‌شهر گفت: این حزب تصور می‌کنند اگر عملکرد شهرداری را زیر سوال ببریم نظام تضعیف شده است. از چه زمانی تضعیف شهردار تضعیف نظام است؟ قالیباف اصولگرا نیست و اصولگرایان برای حمایت از او هزینه می‌دهند.

وی ادامه داد: من چند سال پیش به معصومه آباد، مهدی چمران و مرتضی طلایی هشدار دادم تا آن را مدیریت کند و بدون آن‌که کمر اصولگرایی کسی بشکند خارج شود.

این عضو شورای‌شهر، رییس‌شورا را مقصر همه مشکلات دانست و گفت: تا شش‌ماه پیش تصور می‌کردم هر خطایی رخ می‌دهد مقصر شهردار و رییس شورای‌شهر است اما اکنون معتقدم همه چیز تقصیر شخص رییس‌شورا است چراکه اگر هشدارها را جدی می‌گرفت به این وضع نمی‌رسیدیم و عملکرد حقوقی رییس شورا  اصلا قابل‌دفاع نیست.

رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات‌شهری شورای‌شهر با اشاره به اینکه شهرداری‌تهران توسط پیمانکاران مدیریت می‌شود، افزود: استراتژی‌ها براساس خواسته‌های مردم تعیین نمی‌شود. عدم شفافیت شورا و شهرداری منجر به ایجاد رانت شده است.  از چه می‌ترسید که پشت درهای بسته کار می‌کنید؟

وی ادامه داد: قالیباف پشتوانه مردمی ندارد چراکه پشت درهای بسته کار کرده و پیمانکاران برایش تصمیم می‌گیرند بدون آن‌که از نظر مردم و یا شورایاری‌ها توجه کنند.

حافظی با اشاره به نبود عدالت شهری افزود: از یک‌سو شهردارهایی منصوب می‌شوند که راه خانه خود را بلد نیستند و در این شرایط به جای آن‌که شورا تقویت شود مصوبه‌های آن برای تایید باید به فرمانداری برود. این در حالی است که فرمانداری خود یک نهاد دسته پنجمی است در نتیجه همیشه دست به دامن شهرداری است و همین امر موجب می‌شود با لابی‌بازی مصوبات شورا به هیچ دلیلی رد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز