خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با ایلنا:

بی‌اطلاعی از وضعیت سواد ۴ میلیون نفر/ ورود استان‌ها برای یافتن اسناد و سوابق تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۲۸۴

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: از وضعیت سواد ۴ میلیون نفر در کشور بی‌اطلاع هستیم.

علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه از وضعیت سواد ۴ میلیون نفر بی‌اطلاع هستیم، اظهار داشت: ﻫﯿﭻ اطلاعات و ﺩﺍﺩﻩﺍﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ، اما ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻧﻔﺮ، ۲۵۰ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺳﻨ‌‌‌‌ﺸﺎﻥ ﺯﯾﺮ ۵۲ سال ﺗﺨﻤﯿﻦ ﺯﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به ورود برخی استان‌ها برای یافتن اطلاعات این افراد، گفت: در حال حاضر این اقدام در ۴ استان البرز، زنجان، خراسان شمالی و قم آغاز شده و آذربایجان غربی نیز به صورت داوطلب برای تعیین‌تکلیف این افراد فعالیت خود را آغاز کرده است. این استان‌ها قرار است، به اسناد و سوابق تحصیلی این افراد دست یابند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که برنامه توسعه این طرح به تمامی استان‌ها ابلاغ خواهد شد، خاطرنشان کرد: قرار بر این است که ایام تعطیلات نوروز و فرودین ماه را به این کار اختصاص خواهیم دهیم.

باقرزاده اضافه کرد: در طول سال‌های ۹۰ تا ۹۵ آموزش به ۲ میلیون و ۹۱۸ نفر را متعهد بودیم که این عدد در این بازه زمانی به حدود ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر رسیده است که از این تعداد ۵۰ درصدشان بی‌سواد مطلق بودند؛ یعنی سازمان نهضت سوادآموزی ۱۰۷ درصد عملکرد داشته است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه افراد بیسواد بعد از آموزش ممکن است در آزمون نمره حد نصاب را کسب نکنند و قبول نشوند، گفت:‌ معیار ما افراد تحت پوشش آموزش نیست؛ بلکه معیار برای ما قبول شده‌های سوادآموزی است.

وی با اعلام اینکه نتایج سرشماری تا قبل از پایان سال منتشر می‌شود، افزود: ما آخرین وضعیت بی‌سوادی را منوط به نتیجه سرشماری می‌دانیم؛ البته قرار بود نتایج در بهمن ماه منتشر شود، اما به تاخیر افتاد و در حال حاضر این روند در مراحل پایانی خود قرار دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سال‌های ۸۵ تا ۹۰ بیسوادی ۲ دهم درصد کاهش پیدا کرده است و من فکر می کنم در سال های ۹۰ تا ۹۵ این کاهش بسیار مشهود خواهد بود و به نظر می‌رسد این درصد در زیر ۵۰ سال کاهش بیشتری باید داشته باشد، اما باید متاظر نتایج ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز