خبرگزاری کار ایران

کمک ۳۸ میلیاردی به ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند تهرانی

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۳۹۶

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گفت: حامیان طرح اکرام و محسنین در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال به ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند کمک کرده اند.

به گزارش ایلنا، محسن ولیئی در نشست مشترک خود با محمد باقرتورنگ قائم مقام شبکه پنج سیما ضمن تقدیر و تشکر از همکاری  سازمان صدا و سیما و با اشاره به اینکه برکتی که با کمک به نیازمندان بدست می آید با چیزی قابل قیاس نیست، افزود: سیاست گذاری کمیته امداد استفاده از ظرفیت های مردمی است و در این زمینه تمامی سازمان ها و نهادهای استان همکاری لازم را با این نهاد مقدس دارند که امیدوارم سطح این همکاری ها افزایش یابد تا شاهد کمک های بیشتری به نیازمندان و رفع نیازهای آنان باشیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ هزار حامی با این نهاد همکاری می کنند، اظهار کرد: حامیان طرح اکرام و محسنین در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال به ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند کمک کرده اند.

ولیئی با اشاره به اینکه خانواده های مشمول طرح محسنین شامل آن دسته از خانواده های نیازمند است که دارای سرپرست بیمار، معلول، از کارافتاده و یا زندانی هستند، افزود: ۴۶ هزار و ۶۵۰ حامی از ۱۳ هزار و ۱۳۷ فرزند خانواده های نیازمند طرح محسنین حمایت می کنند و اکنون یک هزار و ۱۶ کودک بدون حامی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین با تأسی از سیره‌ ائمه اطهار (ع)  تاکنون توانسته است از مشکلات مادی و معنوی ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند بکاهد.

وی با اعلام اینکه حامیان طرح محسنین در ۱۰  ماهه امسال بیش از ۱۳۴ میلیارد ریال نقدی کمک کرده اند، اظهار کرد: همچنین ۳۵ میلیارد ریال غیر نقدی به فرزندان معنوی خود کمک کرده اند.

ولیئی  با بیان اینکه طرح محسنین شامل حمایت مستمر از فرزندان غیر یتیم توسط حامیان است ،گفت : فرزندان مشمول طرح محسنین، دارای شناسنامه نیازمندی با اولویت نیازهای خانواده هستند که با مراجعه حامی، نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار حامی قرار داده می شود و پس از آن کمک های حامی با اطلاع و ارائه گزارش ماهیانه و سالیانه به فرد نیکوکار، صرف اموری مانند خرید مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به حمایت ۴۹ هزار و ۶۷۰ حامی از هفت هزار و ۳۹۱ یتیم تحت حمایت در قالب طرح اکرام ایتام اشاره و خاطرنشان کرد: پدران و مادران معنوی ایتام در ۱۰ ماهه امسال حدود ۲۱۸ میلیارد ریال به ایتام تحت حمایت کمک کرده اند که حدود ۱۷۶ میلیارد ریال نقدی و مابقی غیرنقدی و در قالب کالا و خدمات اهدا شده است.

وی خواستار حمایت خیران برای تامین نیازمندی‌های این گروه از خانواده‌ها شد و تاکید کرد: در برخی مواقع کمک‌های جزئی خیران نیز تأثیر قابل توجهی در زندگی خانواده‌های نیازمند داشته است؛ برگزاری جشنواره نیکوکاری و همچنین فراهم کردن زمینه ملاقات حامی و فرزندان معنوی  از جمله برنامه های جانبی است.

در ادامه این دیدار محمدباقر تورنگ قائم مقام شبکه پنج، ضمن تشکر از تلاش ها و فعالیت های کمیته امداد آمادگی خود و شبکه پنج سیما را برای همکاری و تعامل با کمیته امداد استان تهران اعلام کرد.

نیکوکاران می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت ‏ در طرح های اکرام برای حمایت از یک یا چند فرزند معنوی و همچنین شرکت در جشنواره نیکوکاری با حضور در دفاتر کمیته امداد استان تهران یا شماره گیری سامانه تلفنی ۷۳۵۵ اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز