خبرگزاری کار ایران

کولیوند خبر داد:

تمهیدات ویژه برای چهارشنبه سوری / استفاده از بانک‌خون در بالگردهای اورژانس

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۰۴۵

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از اتخاذ تمهیدات ویژه برای چهارشنبه سوری خبر داد.

به گزارش ایلنا،  پیر حسین کولیوند در این مراسم که صبح امروز در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، از امضای تفاهم نامه‌ای با سازمان انتقال خون برای استفاده از بانک‌خون در بالگردهای اورژانس خبر داد و گفت: این کار به منظور نجات هموطنان و با هدف کنترل خونریزی به صورت پایلوت در دو بالگرد اورژانس انجام خواهد شد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور ادامه داد: باتوجه به نزدیکی چهارشنبه سوری و مشکلات و آسیب‌های ناشی از حوادث این شب که گاهی باعث جان باختن مردم نیز می‌شود، تمهیداتی به منظور پیشگیری از این حوادث صورت گرفته است.

 کولیوند با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در این‌خصوص بسیار ارزشمند است، گفت: بیشترین صدمات ناشی از حوادث چهارشنبه سوری مربوط به مصدومیت و سوختگی در ناحیه دست، چشم و صورت است که متاسفانه افراد مصدوم زیر ۳۰ سال هستند.

وی در ادامه گفت: حوادث چهارشنبه‌سوری ناشی از ترقه و انفجار است که تعدادی از این مصدومان رهگذران و تعدادی نیز تماشاچیان هستند که ناخواسته مصدوم می‌شوند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از والدین، دستگاه‌های امنیتی، مدارس ، مساجد و دانشگاه ها درخواست کرد که به منظور پیشگیری و جلوگیری از حوادث این روز، اطلاع رسانی کنند.

 کولیوند فوریت‌های پزشکی را مکلف کرد ضمن فرهنگسازی، نسبت به آموزش افراد برای پیشگیری از حوادث اقدام کنند .

وی درباره اقدامات نوروزی اورژانس نیز گفت: از روز سه شنبه (۲۴ اسفندماه) مانوری با پلیس راهور، راهداری، هلال احمر و دیگر سازمان‌های مرتبط این عملیات آغاز می‌شود.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های اورژانس کشور گفت: به منظور حفظ توان بهداشتی درمانی و ارائه خدمات تمام وقت در قالب ۱۲ محور، بازرسی و نظارت‌ها صورت می‌گیرد و نسبت به رفع مشکلات به صورت همزمان اقدام می شود.

وی از دیگر اقدامات اورژانس در نوروز به نظارت مستمر و قاطع در محل حوادث، کمپ‌ها و در سطوح بهداشتی درمانی اشاره کرد و گفت: فعال بودن ۲۴ ساعته EOC از دیگر برنامه‌های ماست.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اورژانس سهولت دسترسی مردم به خدمات دندان‌پزشکی و توجه به حضور متخصصان تروما و استفاده از خدمات آنان را از دیگر اقدامات اورژانس برشمرد.

 کولیوند از افتتاح ۵ پایگاه اورژانس هوایی جدید در امروز خبر داد و گفت: با افتتاح این مراکز اورژانس هوایی کشور به ۳۰ پایگاه می‌رسند و ان‌شالله ایام عید نیز ۳ پایگاه دیگر اضافه خواهند شد.

وی از انتقال ۶۳۰ مصدوم توسط اورژانس هوایی خبر داد و گفت: این افراد نیازمند خدمات فوری بودند که با اقدامات سریع و به موقع اورژانس هوایی، این افراد از مرگ نجات پیدا کردند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس گفت: ۶۰ درصد مصدومان انتقال یافته توسط بالگردهای اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی هستند.

 کولیوند در پایان گفت: به‌زودی با ورود موتور آمبولانس‌ها، خدمات اورژانس در شهرهای شلوغ افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز