خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

ظرفیت نگهداری معتادان در استان تهران به ۱۰ هزار نفر می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۰۴۷

استاندار تهران به برنامه‌های انجام گرفته برای نگهداری معتادان اشاره کرد و گفت: با اجرای برنامه‌های در دست اقدام، ظرفیت نگهداری معتادان در استان تهران به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، سید حسین هاشمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر توان استان در مراکز مجهز، برای نگهداری هشت هزار و ۵۰۰ معتاد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: گزارشی در صدا و سیما در مورد وجود چند هزار معتاد متجاهر زن در استان تهران نقل شده  که این گزارش بی اساس است و لازم است نقل کنندگان این گزارشها مستندات لازم را ارائه دهند و باید نامه‌ای در پاسخ به چنین گزارشها به صدا و سیما ارایه شود.

 استاندار تهران تصریح کرد: نباید افکار عمومی جامعه با آمار و اطلاعات غلط به هم ریخته شود.

 هاشمی با بیان اینکه اقدامات در استان تهران از ابتدای فعالیت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هر سال پیشرفت داشته است تاکید کرد: در ابتدا مرکز شفق فقط برای ۴۰۰ نفر ظرفیت داشت که غیر بهداشتی بود و تعطیل شد بنابراین کار را از صفر آغاز کردیم و با تعامل خوبی که بین دستگاهها برقرار شد توانستیم این ظرفیت را اکنون به هشت هزار و ۵۰۰ نفر برسانیم.

 وی ادامه داد:‌ با اجرای برنامه‌های در دست اقدام، ظرفیت نگهداری معتادان در استان تهران به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در این شرایط باید فضا را برای ورود مجدد معتادان به خیابانها نا ایمن کرد و  با همکاری دستگاه قضایی در اجرای قانونی خروج معتادان شهرستانی به مناطق خودشان بخش اعظمی از تعداد معتادان سطح شهر تهران کاهش خواهد یافت.

 هاشمی ، اعتماد سازی برای ورود معتادان به مراکز نگهداری و ساماندهی را نیاز به تبلیغات و آگاهی رسانی عمومی دانست.

 وی با تقدیر از عملکرد مثبت دبیر سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در ایجاد تعامل میان دستگاهها و اعتمادسازی عملی، برای آقای اسدی دبیر جدید ستاد نیز آرزوی موفقیت کرد.

اثربخشی اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در استان تهران

محمدرضا آذرنیا دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که اکنون به سمت رییس سازمان همیاریهای شهرداریهای استان تهران منصوب شده با اشاره به اجرای تکمیل فاز چهارم و پنجم مرکز نگهداری و ساماندهی معتادان اخوان گفت: اکنون ظرفیت نگهداری هشت هزار و ۵۰۰ معتاد در مراکز استان تهران وجود دارد که قرار است با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی  با اشاره به اینکه در سال ۹۵ بیش از ۱۵ هزار نفر معتاد جمع آوری شده‌اند، گفت: این در حالی است که در سال ۹۴ هشت هزار و ۱۸۲ معتاد،در سال ۹۳، سه هزار و ۵۰۰ نفر و در سال ۹۲، یکهزار و ۹۰۰ نفر معتاد در استان تهران جمع آوری و ساماندهی شده‌اند.

 دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود:  موضوع برون سپاری و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر براساس دستورالعمل وزیر کشور بسیار اثر بخش بوده است.

 آذرنیا در ادامه گزارشی از نگهداری و ساماندهی معتادان در مراکز اخوان،خاورشهر، سعیدآباد، شفق، فشافویه و مراکز نگهداری معتادان ماده ۱۵ ارائه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز