خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر علوم به ایلنا خبر داد:

تمام تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی در سال ۹۶ عملیاتی می‌شوند/ ساماندهی گردش مغزها برای اولین بار

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۱۲۷

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از عملیاتی شدن تمام تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی در سال ۹۶ خبر داد.

حسین سالار آملی؛ قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: اصل توسعه همکاری‌های بین‌المللی در وزارت علوم و در دانشگاه‌های ما به عنوان اصل پویا مد نظر قرار دارد و توسعه آن روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از فراز و نشیب‌های حساس، استفاده از ایرانیان مقیم خارج است، گفت: در سال ۹۵، ۵۳۰ نفر از ایرانیان مقیم خارج از کشور برای دوره‌های تحصیلاتی مشترک و  دوره‌های کوتاه مدت وارد ایران شدند و برمی‌گردند. با این اقدام گردش مغزها  را برای اولین بار در سال ۹۵ ساماندهی کردیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل ادامه داد: ما تعداد بی‌شماری تفاهم‌نامه با کشورهای مختلف داریم. کشورهای هدف ما در منطقه کشورهایی مثل عراق، افغانستان یمن، سوریه، لبنان و تاجیکستان است که می‌توانیم علم و فناوری خود را در اختیار اینها قرار دهیم و ظرفیت‌های خالی را می‌توانیم در اختیار این کشورها قرار دهیم.

سالارآملی با اعلام اینکه سال آینده تعداد جذب دانشجو و عضو هیات علمی و دوره‌های مختص این کشورها را در داخل کشور افزایش خواهیم داد، گفت: یک سری کشورهای دیگر هستند که کشورهای استراتژیک برای ما محسوب می‌شوند که سبب افزایش کیفی علم ما می‌شوند که روسیه، چین، کره جنوبی، المان، اتریش و ایتالیا از جمله این کشورها هستند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌های بیشماری داریم که سال آینده تمامی این تفاهم‌نامه‌ها را عملیاتی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز