خبرگزاری کار ایران

افزایش تعداد درمانگاه‌های هلال احمر در عراق طی ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۸۸۳

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در عراق گفت: هر درمانگاه امکان ارائه خدمات درمانی به پنج هزار زائر را دارد و تا این لحظه هیچ گونه تراکم بیمار و زائر در هیچ یک از درمانگاه های هلال احمر ایران در عراق گزارش نشده است.

به گزارش ایلنا، منعم شمشادی با بیان اینکه قبل از فرا رسیدن عید نوروز حدود 20 هزار زائر در چهار شهر زیارتی عراق از جمله نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا حضور داشتند، افزود: با فرا رسیدن نوروز عملا تعداد زوار با افزایش چشمگیری (حدود 2 برابر) مواجه شد بنابراین، تدابیر لازم به منظور افزایش مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در خاک عراق اندیشیده شد.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش تعداد درمانگاه ها و مراکز درمانی هلال احمر  امکان ارائه خدمات به زائران افزایش یافت، بیان کرد: تعداد درمانگاه های نجف از  2 درمانگاه  به 4 درمانگاه، درمانگاه های کربلا از سه درمانگاه به پنج درمانگاه، درمانگاه های کاظمین از یک درمانگاه به 2 درمانگاه افزایش یافت.

به گفته نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در عراق، هر درمانگاه امکان ارائه خدمات درمانی به پنج هزار زائر را دارد و تا این لحظه هیچ گونه تراکم بیمار و زائر در هیچ یک  از درمانگاه های هلال احمر ایران در عراق گزارش نشده است.

وی به ارائه خدمات درمانی به زائران حرم حسینی در لحظه تحویل سال اشاره کرد و یادآور شد: در لحظه تحویل سال  تراکم جمعیت در حرم حسینی  و حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع)  همچنین حرم بسیار زیاد بود که برای خدمات رسانی بهتر به زائران 3 گروه سیار پزشکی در نجف و 4 گروه در کربلای معلی با همراه داشتن داروهای مورد نیاز و دستگاه های تست فشار خون و قند خون نسبت به ارائه خدمات به زائران اقدام کردند.

 دکتر شمشادی تصریح کرد: ارائه خدمات امدادی تیم های سیار مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در کاظمین نیز وجود داشت و در کاظمین نیز 2 تیم سیار نسبت به ارائه خدمات اقدام کردند.

وی درباره تقدیر شمسا از مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در عراق نیز گفت: شمسا با ارسال تقدیر نامه ای  به پاس ارائه خدمات درمانی مطلوب به زائران در لحظه تحویل سال از مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران در عراق تقدیر و تشکر کرد.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عراق در پایان از ادامه فعالیت مراکز درمانی  اضافه شده هلال احمر ایران در عراق  در ایام نورز تا 8 فروردین ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: امکان دایر بودن مراکز درمانی اضافه شده در خاک عراق تا پایان 13 فروردین ماه نیز امکان پذیر است که در صورت اعلام نیاز این مراکز آماده خدمات دهی به زائران هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز