خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

احتمال وقوع طوفان تندری و سیلابی شدن مسیل‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۹۱۲

بارش برف در جاده های کوهستانی شمالغرب، دامنه های البرز و دامنه های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی جاده ها و گردنه های کوهستانی می شود و رخداد تندر در مناطق جنوبی احتمال وقوع صاعقه و تگرگ یا سیلابی شدن مسیلها را در پی دارد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی نیز در اخطاریه ویژه‌ای اعلام کرد: با تداوم فعالیت سامانه بارشی، بارش برف در مناطق کوهستانی البرز در شمال کشور و زاگرس مرکزی در غرب و ارتفاعات مرکزی ایران در شمال و شرق اصفهان و جنوب قم طی 24 ساعت آینده و بارش باران گاهی به شکل رگبار با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و بالا آمدن رودخانه ها در جنوب و جنوبغرب کشور برای امروز و شنبه به شرح زیر پیش‌بینی شده است:

جمعه 1396/01/04: بارش برف و لغزندگی جاده: جاده های کوهستانی در استان کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی،  لرستان، جاده های کوهستانی البرز از جنوب و غرب اردبیل تا شمال شرق کشور در خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی و جاده های کوهستانی در چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد.

وقوع طوفان تندری (بارش باران توام با رگبار و صاعقه، باد شدید و تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیلها یا بالا آمدن آب رودخانه ها):  جنوب ایلام، مرکزی ، اصفهان ، البرز، تهران ، مازندران ، خوزستان، لرستان،  هرمزگان،  فارس ، بوشهر و  جنوب کرمان.

شنبه 1396/01/05: بارش برف و لغزندگی جاده:  جاده های کوهستانی در استان همدان، مرکزی،  لرستان، جاده های کوهستانی البرز از استان البرز تا شمال شرق کشور در خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی .

وقوع طوفان تندری (بارش باران توام با رگبار و صاعقه، باد شدید و تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیلها یا بالا آمدن آب رودخانه ها):  شمال خوزستان،  هرمزگان بخصوص نیمه غربی استان، جنوب و غرب فارس ، شمال بوشهر و  جنوب و غرب کرمان، جنوب لرستان،  سیستان و بلوچستان بخصوص شمال استان و جنوب خراسان جنوبی.

جزایر خلیج فارس طی روزهای جمعه و شنبه گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق، با احتمال رخداد صاعقه و تگرگ خواهد بود و سطح  دریا نیز نا آرام و مواج پیش بینی می شود.

بارش برف در جاده های کوهستانی شمالغرب، دامنه های البرز و دامنه های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی جاده ها و گردنه های کوهستانی می شود و رخداد تندر در مناطق جنوبی احتمال وقوع صاعقه و تگرگ یا سیلابی شدن مسیلها را در پی دارد. در این شرایط برای جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی اقدامات زیرتوصیه می شود:

1-  برای تردد در نواحی کوهستانی برفگیر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی

2-  جلوگیری از برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها و بستر مسیلهای حتی خشک

3-  انجام تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت توسط صاعقه یا تگرگ

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز