خبرگزاری کار ایران

دنیامالی در جمع خبرنگاران:

مکانیزم انتخاب شهردار در کشور مشکل دارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۴۹۸

عضو شورای شهر تهران گفت: مکانیزم انتخاب شهردار در کشور ما مشکل دارد، در بحث انتخاب شهردار مشکل داریم. باید چندین نفر در بحث شهرداری کاندیدا شوند برنامه‌های خود را اعلام کنند و از میان آن‌ها شهردار انتخاب شود.

به گزارش ایلنا، احمد دنیامالی پس از ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود ناو هواپیمایی آمریکا و برخورد نیروهای ارتش و سپاه با آنها گفت:  شاهد بودیم در این ایام عید یک ناو هواپیمایی وارد تنگه هرمز شد که بر خلاف انعکاسی که در دنیا از هوشیاری بچه‌های سپاه  و ارتش منعکس شد، ما حرفه‌ای عمل کردیم.

او خاطرنشان کرد: دنیا باید بداند با این که ما در شرایط انتخابات هستیم به تحرکات منطقه توجه کامل داریم و گوش به فرمان هستیم و اگر لازم باشد آماده پوشیدن رخت و لباس بسیجی هستیم.

 او در پاسخ به سوالی درباره این که این چه نقاط ضعفی در شهرداری وجود دارد، گفت: ما خلاء قانونی داریم  شورای شهر ما شورای شهر نیست، شورای شهرداری است. تا زمانی که لایحه مدیریت شهری مصوب نشود و ما به سمت تمرکززدایی دولت نرویم، نمی‌توانیم در همه امور شهری ورود کنیم. البته یکی از نقاط قوت دولت تدبیر و امید اقدام پسندیده‌ای بود که در جهت توسعه مدیریت شهری انجام شد. لایحه مدیریت شهری باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

او مطرح کرد: در حال حاضر اگر کسی مستقل باشد و به هیچ یک از دو جناح وابسته نباشد چگونه می‌تواند شهردار شود؟

دنیامالی خاطرنشان کرد: مکانیزم انتخاب شهردار در کشور ما مشکل دارد، در بحث انتخاب شهردار مشکل داریم. باید چندین نفر در بحث شهرداری کاندیدا شوند برنامه‌های خود را اعلام کنند و از میان آن‌ها شهردار انتخاب شود.

او پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که شما در شورای شهر چهارم در لیست اصلاح‌طلبان حضور داشتید اما عملکردی در جهت رویکرد اصلاحات نداشتید و حتی اعلام کردید به قالیباف رای می‌دهید، عنوان کرد: جریان اصلاح‌طلبی در درون و ذاتش بر پایه تجمیع آرا است و عده‌ای فکر می‌کنند جریان اصلاح‌طلبی دیکته از بالا به پایین است و همه باید تایید کنند این غلط است و من نیز  قبول ندارم.

این عضو شورای شهر یادآور شد: چرا نمی‌گویند که من ۴ بار به آقای مسجد جامعی رای دادم، به برخی از سران اصلاحات حمله شد تنها کسی بودم که دفاع کردم. این درست نیست من اعلام کردم من به شخصی رای می‌دهم که قوی‌تر از شهردار فعلی باشد.

دنیامالی تاکید کرد: در حال حاضر هم معتقدم باید به دنبال نیروهای قوی‌تر و شاداب‌تر برویم و بر اساس منافع مردم عمل کنیم. جریان اصلاحات هم در همین راستا گام برداشته و سران اصلاحات هم بارها تاکید کرده‌اند که منافع مردم را ارجح می‌دانند.

او در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه چرا جریان استیضاح شهردار مورد قبول قرار نگرفت، گفت: پایه استضیاح باید قوی باشد، کمیته‌ای را مشخص کردیم به نام کمیته تخصیص در سال اول شورا که مورد اعتراض فرمانداری قرار گرفت. طبق قانون ۶ نفر از روسای کمیسیون‌ها باید در این شورا حضور داشته باشند اما مخالفت کرده‌اند که چنین کمیسیونی وجود داشته باشد.

دنیامالی یادآور شد: چیزی هنوز قانون نشده که بخواهیم بر پایه آن استیضاح را قرار دهیم. شهردار وقت به رییس وقت شورا که آقای مسجد جامعی بودند گفتند اگر شما دو خط بنوسید من کار را انجام می‌دهم و کمیسیون را به تصویب می‌رسانیم که هنوز قانون نشده و بلاتکلیف است و در حل اختلاف وجود دارد.

این عضو شورای شهر در پایان خاطرنشان کرد: واقعا توقع دارید من خلاف قانون عمل کنم و به طرح استیضاح شهردار رای بدهم، بر اساس نظرات کارشناسی باید عمل کرد. استیضاح پایه ضعیفی داشت و تا زمانی که قانونی نشود نمی‌گذاریم که اتفاق بیفتد،  شهر که بی‌کلانتر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز