خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا تشریح کرد:

رشد ۵۴ درصدی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق در سال ۹۵

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۷۵۲

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا گفت: در سال ۹۵ بیش از ۱۰۰ محموله کلان قاچاق از انبارها کشف شد و از جمله کشفیات؛ پرونده لوازم خانگی متعلق به شرکتی در شهرستان اشتهارد بود.

به گزارش ایلنا؛ سرهنگ " مهدی قدمی" در تشریح اقدامات و عملکرد پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال ۹۵ اظهار کرد: پیشگیری و مقابله با ورود کالای قاچاق به کشور، تلاش برای بهره برداری از تجهیزات، فن آوری های نوین و سامانه ها در پایش محموله های ترانزیتی و تجاری، استقرار سامانه ها در برخی ایستگاه های ایست و بازرسی، هم چنین تمرکز بر کشف محموله های کلان قاچاق کالا و ارز و پرهیز از کالاهای خرد از اولویت هایی بود که به جد دنبال شد.

وی افزود: با بهره گیری پلیس از سامانه "جامع کنترلی محموله های تجاری وارداتی، صادراتی و ترانزیتی"، امکان رصد فعالیت مجرمان سازمان یافته قاچاق کالا در اجرای ماده ۳۹ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز میسر خواهد شد که بدون تردید اتخاذ این رویکردها نقش موثری در کاهش حجم قاچاق خواهد داشت.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا ادامه داد : طی ابلاغیه ای؛ ضمن ترسیم "چرخه جرم قاچاق" ، نحوه پیگیری و پی جویی پرونده های متشکله قاچاق کالا به رده های اجرایی ارسال و بر" تمرکز بر کشف محموله های کلان" تأکید شد به طوری که کشفیات استان ها در طول سال گذشته بیانگر رویکرد واحدهای اجرایی در کشف محموله های کلان قاچاق است.

وی با اشاره به تهیه، ابلاغ طرح شناسایی و برخورد با محل های نگهداری کالاهای قاچاق یادآور شد: در سال ۹۵ بیش از ۱۰۰ محموله کلان قاچاق از انبارها کشف شد و از جمله کشفیات؛ پرونده لوازم خانگی متعلق به شرکتی در شهرستان اشتهارد بود که در پوشش قطعات، انواع لوازم خانگی را وارد کشور می کرد و با پیگیری های موثر در نهایت منجر به صدور حکم جریمه ۶۴ میلیارد تومانی شد.

اجرای طرح های عملیاتی سراسری با هدف حذف مظاهر علنی قاچاق

این مقام ارشد انتظام اجرای طرح های عملیاتی سراسری، منطقه ای و پاک سازی مناطق آلوده با هدف حذف مظاهر علنی قاچاق را از محور فعالیت ها بر شمرد و گفت : در همین راستا اجرای بیش از ۳۰ مرحله طرح عملیاتی سراسری، منطقه ای و استانی مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفت.

سرهنگ قدمی، تقویت و تجهیز واحدهای اجرایی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و توجه به روحیه و رفاه کارکنان را از دیگر اقدامات اولویت دار برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد بسترهای لازم برای دسترسی به سامانه جامع گمرک در ۱۳ ایستگاه و بازرسی مهم و اولویت دار با همکاری فاوا ناجا در دستور کار قرار دارد.

تمرکز بر انهدام کالاهای قاچاق مکشوفه

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا از پیگیری و تمرکز بر " انهدام کالاهای قاچاق مکشوفه " در سال جاری خبر داد و افزود : در این راستا جلساتی در خصوص نحوه انهدام کالاهای قاچاق مکشوفه در اجرای فرمان مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا ( مدظله العالی) برگزار شد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا با اشاره به پیگیری مستمر "اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و امور گمرگی" خاطر نشان کرد : ارتقاء سطح دانش تخصصی کارکنان رده های اجرایی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مبارزه با پدیده قاچاق نقش موثری دارد که برای تحقق این مهم، چندین کارگاه آموزشی تخصصی برگزار شد.

سرهنگ قدمی با تاکید بر تمرکز بر مبارزه با قاچاق سازمان یافته و کشف محموله های کلان گفت: اقدام های قابل ملاحظه ای در مقابله با قاچاق کالا و ارز و کشف محموله های کلان قاچاق صورت گرفت.

رشد ۸۹ درصدی کشف پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان

وی با اشاره به رشد ۸۹ درصدی کشف پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان درمقایسه با مدت مشابه در سال۹۴، یاد آور شد : در پرونده های بالای یکصد میلیون تومان نیز شاهد رشد ۶۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۴ هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا با اشاره بر اینکه اغلب پرونده های متشکله متأثر از فعالیت های اطلاعاتی و پی جویی های تخصصی بوده است ، گفت : در مجموع ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در ۱۱ ماهه سال ۹۵ ( از فروردین تا پایان بهمن ماه) در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۴ افزایش ۵۴ درصدی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز