خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

از امروز تا روز دوشنبه در 21 استان کشور برف و باران می‌بارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۳۹۹

از امروز تا روز دوشنبه در 21 استان کشور برف و باران می‌بارد و همین موضوع سبب لغزرندگی جاده‌ها می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا روز دوشنبه در 21 استان کشور برف و باران می‌بارد و همین موضوع سبب لغزرندگی جاده‌ها می‌شود.

محمد اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی کشور گفت: از عصر امروز با فعال شدن سامانه بارشی در کشور شاهد بارش باران در استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان و غرب مازندران خواهیم بود. همچنین در ارتفاعات این استان‌ها برف می‌بارد.

وی ادامه داد: برای استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان،همدان، چهارمحال، کهگیلویه، غرب فارس و خوزستان هم بارش باران، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید از امروز پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش باران در تهران هم از فردا آغاز می‌شود و شاهد کاهش دما در پایتخت تا روز دوشنبه خواهیم بود.

به گفته اصغری انتظار می رود که از یکشنبه تا دوشنبه منطقه فعال بارش این سامانه عمدتاً محدود به دامنه‌های البرز از شمالغرب تا شمال شرق کشور شود. ضمن اینکه مطابق خروجی مدل‌های عددی در استانهای آذربایجانهای غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران و برف تداوم خواهد یافت که بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی البرز موجب لغزندگی در این مسیرها می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به پدیده‌های جوی مورد انتظار توصیه می‌شود برای عبور از جاده‌های کوهستانی عوامل محدودکننده مانند بارش برف و لغزندگی جاده، کاهش دید به سبب بارندگی و مه آلود بودن مورد توجه قرار گیرد و برنامه‌ریزی برای برگشت در شرایط مناسب انجام شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: با توجه به احتمال وقوع سیلاب از برپا کردن چادر در حاشیه رودها و مسیل‌ها طی بعد از ظهر جمعه تا اواخر شنبه در مناطق درگیر بارش خودداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز