خبرگزاری کار ایران

واکنش وزارت بهداشت به اظهارات رئیس کمیسیون بهداشت مجلس

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۵۳۴

روابط عمومی وزارت بهداشت درباره اظهارات رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ریالی از اعتبارات حضور پزشکان در مناطق محروم به پزشکان و کارکنان ستادی پرداخت نشده است.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به اظهارات علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس (نماینده مردم تهران) که با عنوان 'هزینه‌کرد به نام مناطق محروم و به کام افراد خاص در ستاد دانشگاه و وزارتخانه ' در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود، توضیحاتی را به شرح زیر منتشر کرده است:

در برنامه های طرح تحول نظام سلامت، توزیع اعتبارات به صورت کاملا ساختارمند و مبتنی بر عملکرد است و از طریق سامانه الکترونیکی وزارت بهداشت صورت می گیرد.

در این توضیحات با تاکید بر این که اعتبارات برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در دو قالب پرداخت ثابت و متغیر صورت می گیرد، تصریح شده است: این پرداخت ها بر اساس حضور و عملکرد پزشکان در مناطق محروم و به صورت تخصیص های یک ماهه به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت می شود و حتی یک ریال از این پول به پزشکان و کارکنان ستاد وزارتخانه و ستاد دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت نشده است.

در ادامه این گزارش آمده است: باوجود ایثار و فداکاری اعضای ستاد تحول نظام سلامت که با از خود گذشتگی و دریافت حقوق اندک، با سه سال مجاهدت مستمر، سفرهای پی در پی به همه ٣١ استان کشور برای استقرار طرح در همه نقاط کشور، اعمال نظارت و مدیریت این طرح عظیم ملی را عهده دار بودند، این نوع اظهارات خلاف واقعیت از انصاف و اخلاق اسلامی به دور است.

این گزارش می افزاید: به دلیل اهمیت طرح ملی تحول سلامت، نحوه اجرا و توزیع اعتبارات این طرح توسط دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور مورد بررسی دقیق و همه جانبه قرار گرفته است و هیچ گاه این مطلب که پولی از طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به پزشکان ستاد داده شده باشد در گزارش های این مراجع نظارتی مطرح نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز