خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

کاهش ۱۲ درصدی جان‌باختگان و ۷ درصدی مجروحان حوادث رانندگی

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۲۶۷

رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش 12 درصدی جان باختگان و 7 درصدی مجروحان حوادث رانندگی در نوروز امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار تقی مهری با اشاره به اینکه رعایت قوانین و مقررات رانندگی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته توسط رانندگان افزایش داشته است، گفت: در کنار این امر نقش خانواده ها در داخل خودروها و نظارت بر عملکرد راننده در کنار اطلاع رسانی و فرهنگسازی از طریق رسانه ملی سایت ها و خبرگزار ی ها وسایر رسانه ها در این امر موثر بوده است که جا دارد از همگی برای این امر تشکر کنیم و امیدوارم این روند در طول سال نیز استمرار یابد.

✳️اولین تصادف سال 96

وی به اولین تصادف بعد از سال نو اشاره کرد و گفت: این تصادف در نخستین روز سال نو حوالی ساعت 17 در کیلومتر 103 محور یزد کرمان بر اثر واژگونی یک دستگاه تیبا رخ داد که در این حادثه یک تن کشته و دو تن مجروح شدند و ناتوانی راننده در کنترل وسایل نقلیه علت حادثه بوده است.

✳️بدترین روز تصادفات نوروزی

وی بدترین روز به لحاظ کشته های تصادفات در طرح نوروز 96 را 26 اسفند ماه 95 عنوان کرد و گفت: متاسفانه در این روز 29 تن از هموطنان در تصادفات رانندگی جان باختند در عین حال 13 فروردین بهترین روز به لحاظ تصادفات نوروزی بود که تنها 7 تن در تصادفات کشته شدند.

✳️استانهای دارای بیشترین تلفات

وی به استانهای دارای بیشترین تصادفات فوتی در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: استان فارس با 33 کشته کرمان 31 سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی هر کدام 30 و اصفهان 27 کشته بیشترین تلفات تصادفات نوروزی را به خود اختصاص دادند.

✳️عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی مهمترین علل تصادفات

وی با اشاره به اینکه 72 درصد تصادفات نوروزی متعلق به خودروهای سواری 12 درصد وانت بار 8 درصد موتور سیکلت 6 درصد کامیون و 1.7 درصد مسافر برهای عمومی بوده اند گفت: 41 درصد علل تصادفات در نوروز امسال عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی ،‌ 23 درصد سرعت غیر مجاز و 21 درصد سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ بوده است.

✳️39 درصد تصادفات واژگونی

وی با اشاره به اینکه 39 درصد تصادفات در نوروز از شکل واژگونی بوده است افزود: بیشترین علل این تصادفات لغزندگی معابر، خستگی و خواب آلودگی رانندگان یا سرعت غیر مجاز بوده است.

✳️بی. ام. و رکورددار سرعت در نوروز

وی با بالاترین سرعت ثبت شده در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: بیشترین سرعت ثبت شده متعلق به سواری بی ام وی با 197 کیلومتر بر ساعت در اتوبان تهران قم حوالی 23:30 بوده است.

✳️جوان ترین راننده مقصر 19 ساله و مسن ترین 79 ساله است

وی در خصوص کمترین و بیشترین سن رانندگان مقصر در حوادث رانندگی نوروز گفت: جوان ترین راننده مقصر فردی 19 ساله دارای خودرو وانت پیکان در فومنات گیلان بوده و مسن ترین آنها نیز فردی 79 ساله دارنده خودرو پیکان در محور اندیمشک - خرم آباد استان خوزستان بوده است.

✳️دردناک ترین تصادف نوروز

وی به دردناکترین تصادف نوروز 96 اشاره کرد و افزود: این تصادف در کیلومتر 40 محور مرند تبریز حوالی 6:30 بین یک دستگاه اتوبوس "مان" و مینی بوس "فورد" رخ داد که در این حادثه متاسفانه 6 تن کشته و7 تن مجروح شدند که علت آن خستگی و خواب آلودگی راننده اتوبوس بوده است.

✳️پراید و پژو دارای بیشترین تصادفات

وی در خصوص بیشترین خودروهای تصادف کرده در نوروز امسال گفت: برابر آمارها بیشترین تصادفات ثبت شده در نوروز متعلق به خودروهای پراید و پژو بوده که یکی از علل اصلی آن فراوانی این دو خودرو نسبت به سایر خودروها بوده است.

وی در خصوص مهمترین برنامه های پلیس راهور در سال جدید گفت: بهره گیری پیش از پیش از فناوری های نوین مانند تقویت سامانه سپهتن و افزایش دوربین های کنترل تخلفات در کنار افزایش آموزش های همگانی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک بین کاربران ترافیکی با کمک تمام رسانه ها و آموزش کاربران وسایل نقلیه عمومی دانش آموزان فرهنگ یاران و ... مهمترین برنامه های پلیس راهور در سال 96 خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز