خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

تیم‌های کارشناسی به عربستان اعزام شدند

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۰۷۱

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از عزیمت تیمهای کارشناسی کشورمان به عربستان برای فراهم کردن امکانات لازم برای اعزام ۸۶هزار زائر حج تمتع ۹۶ خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر در دیدار با رئیس و کارکنان پژوهشکده حج و زیارت درباره ظرفیتها و استعدادهای این مرکز علمی و پژوهشی اظهار کرد: پژوهشها باید کاربردی و در راستای رفع نیازهای زائران و روحانیون کاروانهای اعزامی به حج و عتبات عالیات باشد.

وی افزود: نیازسنجی موضوعات پژوهشی و پژوهشهای راهبردی و کاربردی باید در فعالیتهای پژوهشکده حج و زیارت در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با برشمردن انتظارات از مجموعه علمی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف تصریح  کرد: شناسایی نیازهای زائران بیت‌الله الحرام و عتبات ضروری است؛ آثار پژوهشکده حج و زیارت باید هرچه بیشتر کاربردی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر همچنین لزوم توجه و استفاده از امکانات فضای مجازی در ارتباط با زائران و پاسخگویی به شبهات مطرح‌شده علیه شیعه را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که مجموعه‌های پژوهشی و علمی در جهان اسلام راهکارهای تحکیم وحدت و انسجام هرچه بیشتر میان مسلمانان جهان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در زمینه حج سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: چند تیم کارشناسی برای فراهم کردن امکانات لازم برای اعزام بیش از ۸۶ هزار نفر به حج تمتع، اعزام شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین از تلاش مجموعه پژوهشکده حج و زیارت و دست‌اندرکاران راه‌اندازی ساختمان جدید این مرکز علمی و پژوهشی در قم تقدیر کرد.

برپایه این گزارش درابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین علیزاده موسوی؛ رئیس پژوهشکده حج و زیارت از فعالیتها و آثار این پژوهشکده در سال ۱۳۹۶ و برنامه‌های آن برای امسال گزارشی بیان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز