خبرگزاری کار ایران

وزیرآموزش وپرورش:

مدارس کانکسی باید جمع‌آوری شوند

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۸۶۲

وزیر آموزش و پرورش گفت: با حرکت جهادی می توانیم مدارس کانکسی را به مدارس استاندارد تبدیل کنیم.

به گزارش ایلنا، عصر امروز دکتر فخرالدین دانش آشتیانی در نشست صمیمی با کارکنان سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، با تبریک میلاد مسعود مولی الموحدین حضرت علی(ع)، اظهارکرد: از خداوند متعال می خواهیم، خصوصیاتی از این امام بزرگوار را در وجود ما قرار دهد تا بتوانیم بیش از پیش به مردم خدمت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش، استانداردسازی، تغییر معماری، بازسازی مدارس تخریبی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی را از دغدغه های اصلی وزارت آموزش وپرورش دانست و افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی وکمبود منابع مالی برای رفع نگرانی های مذکور،  باید منابع مالی غیردولتی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به تخصیص 36 درصدی اعتبارات عمرانی در سال 95، تصریح کرد: عملکرد چندساله اخیر درخصوص اعتبارات عمرانی نشان می دهد که کمبود منابع مالی، مانع تحقق تعهدات و تخصیص کامل اعتبارات در طرح های عمرانی می شود.

وی با تأکید برضرورت تغییر کلاس های کانکسی و تخریبی خاطرنشان کرد: نیازمند حرکت جهادی با مشارکت عموم مردم و همت افراد خیر و متمکن هستیم تا برای همیشه مدارس تخریبی و کانکسی را جمع آوری و مدارس استاندارد را جایگزین کنیم، بنابراین ضمن تهیه آمار و اطلاعات دقیق، باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

عضو کابینه تدبیروامید اظهارکرد: مدرسه سازی با مساعدت بخش غیردولتی تنها نباید به جامعه خیرین محدود شود، بلکه باید افراد دارای تمکن مالی شناسایی و در امر مدرسه سازی، استانداردسازی، تغییر معماری و مقاوم سازی از آنها کمک گرفته شود.

دکتر دانش آشتیانی اضافه کرد: تجربه نشان می دهد، هرجا که نیاز به حضور مردم باشد، افراد با تمام وجود پای کار هستند، بنابر این باید از توانمندی ها و ظرفیت های جامعه در راستای حل مشکلات فضاهای آموزشی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعامل بیشتر با نهادهایی هم چون بنیاد برکت و هم چنین شهرداری ها، می تواند در حل مشکلات عمرانی آموزش وپرورش مؤثر باشد.

وزیرآموزش وپرورش افزود: سازمان نوسازی،‌توسعه و تجهیز مدارس باید درجهت احداث فضاهای آموزشی کاملا استاندارد وبا ماندگاری طولانی مدت تلاش و نظارت کند.

دکتر دانش آشتیانی گفت: برای ایمنی مدارس باید برنامه ریزی شود و فضاهای آموزشی قبل از شروع سال تحصیلی کاملا مورد بررسی قرار گیرد تا دانش آموزان، سال جدید تحصیلی را در محیطی شاداب و ایمن آغاز کنند.

وی اظهارکرد: مشکلات فعلی آموزش وپرورش در بخش عمرانی با برنامه ریزی، هم فکری و همکاری مسئولین و مردم قابل حل خواهد بود.

شایان ذکر است،‌ دراین نشست صمیمی قبل از سخنان دکتر دانش آشتیانی 4 نفر از مدیران و کارشناسان سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس، ‌نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص وضعیت طرح های عمرانی مطرح کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز