خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور اعلام کرد:

اعتراض رئیس‌جمهور به لغو پخش زنده مناظره‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۸۴۹

وزیر کشور درباره پخش ضبط شده مناظرات انتخاباتی گفت: رییس جمهور 2 بار در تماس مستقیم با بنده اعتراض‌شان را به این تصمیم ابراز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  عبدالرضا رحمانی‌فضلی درحاشیه همایش فرماندهان ناجا، در جمع خبرنگاران درباره شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد ممنوع التصویر شده است، اظهارداشت: شورای امنیت کشور هیچ مصوبه‌ای درباره ممنوع‌التصویری محمود احمدی‌نژاد نداشته و اخبار منتشرشده دراین باره کذب است.

وی همچنین در ادامه درباره انتخابات تاکید کرد که آمادگی کامل داریم تا امسال نیز انتخاباتی آرام برگزار شود.

رحمانی فضلی ضمن اشاره به اینکه انتخاب فرد دوم سیاسی کشور و نخستین فرد اجرایی کشور و همزمانی آن با انتخابات شورای شهر اهمیت موضوع را دو چندان می‌کند، افزود:  انتخابات باید در امنیت کامل برگزار شود و ما قاطعانه با جریان‌هایی که بخواهند امنیت عمومی را خدشه دار کنند، برخورد خواهیم کرد.

وی بیان کرد:  برگزاری انتخابات هدف نیست، بلکه شیوه‌ای است برای رسیدن به اهداف بالاتر. ما حکومت جمهوری اسلامی را حکومتی دینی می‌دانیم که موجب سعادت مردم می‌شود.

وزیر کشور اضافه کرد: از شش ماه قبل، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و فضای انتخاباتی را رصد کرده ایم و با هر تخلفی برخورد خواهیم کرد.

وزیر کشور  درباره مباحث مطرح شده درباره پخش ضبط شده مناظرات انتخاباتی، گفت: موضوع پخش مناظره‌های ضبط شده از سوی کمیسیون تبلیغات مطرح شده و در افکار عمومی و رسانه‌ها واکنش‌های بسیاری داشت. ولی من این سوال را می‌خواهم از شما و همه رسانه‌ها و مردم بپرسم که در مناظره‌های  آزاد و زنده چه حرف و مطلبی قابل بیان است که در مناظره‌های ضبط شده قابل گفتن نیست؟

وی با اشاره به اینکه تنها نگرانی آن است که عده‌ای بخواهند مواردی را سانسور کنند و از مناظر ه‌ها دربیاورند که برای چنین مواقعی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و ناظران و نماینده‌های کاندیداها حضور خواهند داشت، گفت: هیچکس نمی‌تواند به جز مواردی که مصداق تهمت، خلاف و برهم زننده شئونات است، موضوعی را از مناظره‌ها خارج کند.

رحمانی فضلی اظهار کرد:‌ من قبول دارم که جذابیت برنامه‌های بیش از برنامه‌های ضبط شده است، اما باید بدانید که در حوزه امنیت عمومی در جلسه مذکور استدلال‌هایی مطرح شد که منجر به این تصمیم‌گیری شد که 4 نفر از 5 عضو این کمیسیون به پخش ضبط شده مناظره‌های  تلویزیونی رأی دادند.

وزیر کشور با بیان اینکه نکته‌ای که باید به آن توجه داشت آن است که در برنامه‌های زنده هر حرفی که زده شود دیگر قابل مدیریت نیست و ما در سال 88 هزینه‌های بسیاری را بابت این حرف‌ها پرداخت کردیم که آثار آن و کدورت‌های آن سال همچنان باقی است، درباره  اینکه آیا با رییس جمهور در این زمینه مشورتی کرده یا خیر گفت: من در این زمینه هیچ‌مشورتی با آقای روحانی نداشتم.

وی همچنین با انتقاد از رفتار برخی رسانه‌ها در واکنش به این تصمیم ستاد انتخابات کشور، بیان کرد: من خوشحالم که رسانه‌ها در موضوعات مختلف کشور وارد می‌شوند و نظرات خود را مطرح می‌کنند و حتی انتقاد نیز می کنند؛ ولی متاسفانه برخی رسانه‌ها به جای انتشار مسائل کارشناسی، به صورت سیاسی با موضوع برخورد کردند و عنوان کردند که این تصمیم، تصمیم رحمانی فضلی وزارت کشور است؛ حتی برخی دیگر عنوان کردند که این تصمیم با نظر رئیس‌جمهور و از طریق من گرفته شده در حالی که  در این موضوع هیچ مشورت و همفکری با رئیس‌جمهور نداشتم.

وزیر کشور در ادامه تاکید کرد که پس از اعلام این مصوبه، رئیس‌جمهور نخستین‌ کسی بود که نسبت به آن معترض شد و نه تنها در شیراز بلکه 2 بار در تماس مستقیم با خودم اعتراض خودش را به این تصمیم ابراز کرد.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا این تصمیم بازنگری می شود یا خیر؟ گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها عنوان کردند که شب گذشته جلسه تبلیغاتی ستاد انتخابات برگزار شد در حالی که جلسه شب گذشته تنها جلسه کمیسیون نظارت بود ولی در جلسه امروز حتما این موضوع مجددا مطرح خواهد شد و در صورتی که استدلال‌ها، شواهد و قراین به گونه‌ای باشد که افراد حاضر در جلسه را اقناع کند، دوباره رأی‌گیری انجام خواهد شد.

وی در ادامه خاظرنشان کرد که شخص بنده به عنوان وزیر کشور نه تنها مسئول برگزاری انتخابات بلکه مسئول برگزاری انتخابات در امنیت کامل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز