خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا خبر داد:

تحول کلانتری‌ و پاسگاه‌ها در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۳۲۳

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه جهت گیری آموزش ها از تئوری و دانش محوری باید به سمت مهارت افزایی تغییر کند، گفت: با توجه به اینکه میزان جرائم در فضای مجازی رو به گسترش است باید به پلیس فتا توجه ویژه شود.

به گزارش ایلنا، سردار " اسکندر مومنی" در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان ، روسا و مدیران ناجا با قدردانی از تلاش همه فرماندهان و کارکنان ناجا اظهار کرد: در سال 95 شاهد موفقیت های ناجا در عرصه های مختلف بودیم و نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت در پهنه ایران اسلامی افتخاراتی آفرید که این افتخارات نتیجه تلاش همه فرماندهان و کارکنان ناجا است.

وی افزود: امروز قدرت و دامنه منافع ملی ما گسترش یافته و طبیعتا به فراخور این گستردگی نیز تهدیدات افزایش می یابد، هر چقدر که قدرتمندتر می شویم تلاش دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی و کشور بیشتر می شود .

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نقشه های دشمنان را در سوریه، عراق و ... ناکام گذاشت و دشمنان هر جا که خواستند منافع مردم را نادیده بگیرند جمهوری اسلامی ایران را در برابر خود دیدند.

وی با اشاره به ناامنی های منطقه عنوان کرد: به لطف الهی ، هدایت های مقام معظم رهبری، هوشیاری نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی و همچنین هوشیاری مردم امنیت مطلوبی در کشور حاکم است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: یکی از تحولات پیش رو و آینده این است که استکبار تلاش می کند نقش حاکمیت را در مدیریت کشورها کاهش دهد ، کاهش نقش حاکمیت به منظره افزایش قدرت و نفوذ استکبار است که استکبار با توسعه اینترنت و گسترش فضای مجازی این اهداف خود را دنبال می کند.

سردار مومنی خاطر نشان کرد: امروز با پیشرفت تکنولوژی و توسعه امکانات ارتباطاتی هر فرد به ابزاری برای انتشار اخبار دسترسی دارد و این بیانگر این است که دشمن می تواند از طریق این امکانات ارزش های خود را بر کشورها حاکم کند.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از فضای مجازی و شبکه های موبایلی رو به افزایش است، فضای مجازی بر روی هنجارها، ارزش های اجتماعی ، سبک زندگی و ... تأثیر می گذارد و گاه دیده می شود با ترویج نوع پوشش یا رفتار یک ناهنجاری به هنجاری تبدیل می شود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: فضای مجازی با وجود اینکه فرصت هایی دارد تهدید هایی را نیز در خود جای داده است که باید با هوشیاری ضمن بهره مندی از فرصت ها تهدیدات را شناسایی و به موقع با آنها برخورد کنیم.

سردار مومنی در ادامه با ترسیمی از وضعیت امنیت عمومی کشور خاطر نشان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته بسیاری از جرائم کاهش یافته است، مقایسه این دو سال اخیر با ده سال گذشته بیانگر این است که میزان سرقت های مهم ، سرقت خودرو ، قتل ، نزاع ، درگیری ، سرقت به عنف و تصادفات و تلفات جاده ای کاهش یافته است اما برای رسیدن به نقطه ایده آل باید تلاش های مضاعفی کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح نوروزی سرمایه اجتماعی بزرگی به دست آوردیم ، مردم به طور مستقیم رفتار و عملکرد کارکنان ناجا را دیدند و قضاوت کردند در ایامی که بسیاری در حال گذران تعطیلات بودند کارکنان ناجا در راستای تأمین نظم و امنیت تلاش کردند و این تلاش، سرمایه اجتماعی ناجا است بنابراین باید تلاش کنیم این سرمایه را حفظ کرده و ارتقاء دهیم.

سردار مومنی اضافه کرد: در حوزه کشفیات مواد مخدر نیز به توفیقات مطلوبی دست یافته ایم و علیرغم افزایش درگیری ها میزان کشفیات مواد مخدر نیز افزایش داشته است.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: تعداد شهدای ناجا نیز علیرغم افزایش مأموریت ها کاهش یافته است که البته نقش آموزش و ارتقاء مهارت های علمی و عملی در این راستا بسیار پررنگ است.

سردار مومنی تأکید کرد: راه اندازی و فعالیت قرارگاه جهادی آموزش و تربیت در ارتقاء مهارت های کارکنان بسیار موثر بوده است اما همواره باید به این نکته توجه کنیم که آموزش ها باید مستمر باشد.

وی بیان کرد: جهت گیری آموزش ها باید از تئوری و دانش محوری به سمت مهارت افزایی حرکت کند و همواره باید به استمرار آموزش و بازآموزش دانش ها بیندیشیم.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو مطرح کرد: در برگزاری انتخاباتی امن مسئول هستیم بنابراین باید تلاش کنیم انتخابی توأم با نظم ، آرامش ، سلامت و امنیت برگزار شود.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: برای برگزاری انتخاباتی امن لازم است به اشراف اطلاعاتی کافی دست یابیم . درواقع رصد ، هوشیاری ، مراقبت ، اشراف اطلاعاتی و آمادگی، لازمه و مقدمه انجام هر مأموریتی از جمله برگزاری انتخابات در بستری امن است.

سردار مومنی ادامه داد: طرح تحول کلانتری و پاسگاه ها از برنامه های اولویت دار نیروی انتظامی در سال جاری است اما این طرح پیش از آنکه به ساختار و سازمان نیازمند باشد ، نیازمند اقدام در میدان عمل است.

وی با بیان اینکه زیرمجموعه ها همواره باید حضور و نظارت فرماندهان خود را احساس کنند، افزود: باید از منابع موجود استفاده بهینه ببریم و سپس به دنبال این باشیم که در جهت توسعه حرکت کنیم ، مادامی که از منابع موجود و ظرفیت ها استفاده بهینه و کافی نبریم به اهداف دست نمی یابیم.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه مبارزه با قاچاق را یکی از اولویت های نیروی انتظامی برشمرد و افزود: پدیده قاچاق به طور مستقیم بر اقتصاد ملی ضربه می زند و بخشی از راهکار مبارزه با این پدیده مربوط به نیروی انتظامی است، با تمرکز بر اشراف اطلاعاتی ، باندهای بزرگ و سازمان یافته و کنترل مبادی رسمی می توانیم در مواجهه با قاچاق عملکرد مطلوب تری داشته باشیم.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به تهدیدات فضای مجازی عنوان کرد: استفاده از فضای مجازی رو به گسترش است و به همان نسبت نیز میزان جرائم در این فضا در حال افزایش است. بنابراین برای کاهش جرائم فضای مجازی باید به پلیس فتا و افزایش توان کمی و کیفی این پلیس توجه ویژه ای کنیم. در راستای کاهش آسیب و تهدیدات فضای مجازی نیز می توان از ظرفیت رسانه ها و آموزش همگانی بهره برد.

جانشین فرمانده ناجا اجرای طرح های امنیت اخلاقی و اجتماعی را از دیگر برنامه های محوری ناجا عنوان و بیان کرد: اجرای طرح های امنیت اخلاقی پلیس مختص به یک برهه ، مقطع زمانی و فصلی نیست بلکه مستمر است.

سردارمومنی در ادامه با اشاره به شعار سال " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال " خاطر نشان کرد: ناجا می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش تعیین کننده ای داشته باشد ، تحقق اقتصاد مقاومتی صرفا معطوف به مبارزه با قاچاق نیست ، کاهش هزینه ها ، استفاده بهینه از منابع ، عدم استفاده از کالای خارجی و ... به معنای حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

جانشین فرمانده ناجا مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد را نیز یکی از اولویت های نیروی انتظامی برشمرد و افزود: هر 6 ماه یکبار جلسه ای با حضور همه مسئولان مربوطه در محضر مقام معظم رهبری برگزار می شود و یکی از موضوعاتی که به عنوان آسیب اجتماعی مطرح است مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر است.

وی اضافه کرد: برخورد با باندهای بزرگ ، خرده فروشان ، جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر ، اتخاذ رویکرد درمان ، پیگیری و ... از مصادیق تلاش ناجا در مبارزه با این آسیب است، اما حل این معضل نیازمند تلاش و مشارکت همه دستگاه های مسئول است.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش ما ارائه خدمات مطلوب به مردم است ، عنوان کرد: باید با عزمی راسخ تر از گذشته برای پیشبرد اهداف و تداوم رضایت مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

گفتنی است، در این همایش از برخی از برترین های حوزه انتظامی و مرزبانی تقدیر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز