خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در جمع رسانه‌های عراقی:

سهم ما از بازار دارو در عراق کمتر از نیم درصد است

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۵۷۸

وزیر بهداشت گفت: به بیش از 40 کشور دنیا صادرات دارو و تجهیزات پزشکی داریم اما سهم ما از بازار دارو در عراق کمتر از نیم‌درصد بازار دارویی این کشور است.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی که روز گذشته برای دیدار با مقامات دولت عراق و افتتاح نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی ایران و امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک به این کشور سفر کرده، در جمع رسانه‌‌های عراقی ضمن خرسندی از حضور خود در کشور عراق گفت: از دعوت وزیر بهداشت دولت عراق و مهمان‌نوازی ایشان تشکر می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی روابط بین وزارت‌بهداشت ایران و عراق گفت: روابط بین وزارت بهداشت ایران و عراق بسیار مطلوب و موثر و دوجانبه و چندجانبه در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای است. در حوزه بهداشت، درمان، دارو و تجهیزات‌پزشکی با عراق همکاری داریم و نیز با وزارت علوم عراق در حوزه آموزش پزشکی، همکاری‌های موثری داریم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: دنبال اتفاقاتی که سال‌های اخیر افتاده، چه در حیطه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مانند وبا و فلج‌اطفال و چه در حمایت از رزمندگان شریف عراقی در مقابله با داعش و دشمنان ملت عراق، همواره کنار وزارت بهداشت جمهوری عراق بوده و هستیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه زمینه‌های همکاری بین دو کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: زمینه‌های همکاری زیادی پیش روی ما وجود دارد و امیدوارم در مذاکرات دوجانبه به نتیجه مطلوب برسیم. ما در طول 38 سال گذشته تجارب زیادی را کسب کردیم و در صورتی که طرف عراقی تمایل داشته باشد، این تجارب را تقدیم عزیزان عراقی خواهیم کرد.

هاشمی درباره همکاری‌های دارویی دو کشور اظهار داشت: 95 درصد داروها در ایران تولید داخل است و به بیش از 40 کشور دنیا صادرات دارو و تجهیزات پزشکی داریم اما سهم ما از بازار دارو در عراق کمتر از نیم درصد است.

وزیر بهداشت ادامه داد: از آنجا که دارو یکی از ذخایر استراتژیک هر کشوری محسوب می‌شود، علاقه‌مندیم با رعایت قانون، شرکت‌های ایرانی بتوانند با تولید دارو در عراق وارد بازار این کشور شوند.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره انتقال تجارب دو کشور گفت: تجارب ما در کاهش وابستگی به شرکت‌های بین‌المللی در موضوع دارو و تجهیزات می‌تواند، کشور عراق را توانمند کند تا در آینده سهم خود را در تولید دارو که درحال حاضر 15 درصد است، به اعداد بیشتری افزایش داده و وابستگی‌شان برای تامین دارو به خارج از کشور را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز