خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم:

در دو سال گذشته ۵۲۰ میلیون دلار صادرات دانش فنی داشتیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۰۴۷

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: در سال ۱۳۹۵ حدود ۲۸۰ میلیارد تومان قرارداد دانش فنی داشته و صادرات محصول نیز کرده ایم، همچنین طی دو سال گذشته ۵۲۰ میلیون دلار صادرات دانش فنی انجام شده است.

به گزارش ایلنا، وحید احمدی در حاشیه افتتاح سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این سیزدهمین جشنواره ای است که در زمینه فن آفرینی توسط شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار می شود، اظهار داشت: حضور فعال شرکت های دانش بنیان و ارتباط رو در روی افراد دارای ایده با مجموعه های سرمایه گذاری و تجاری سازی ایده ها تحت عنوان نشا یکی از مهم ترین و اصلی ترین حرکاتی است که در این جشنواره انجام می شود، چراکه در این رویداد علاوه بر حضور صاحب فناوری، خریدار نیز وجود دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه میزان خروجی سرمایه گذاری سال گذشته جشنواره شیخ بهایی ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: کارهای بزرگی از جمله المپیاد و طرح های کسب و کار دانشجویی در کنار المپیادهای نظری و تئوری و تجاری سازی ایده ها توانسته است چنین جشنواره ای را مطرح کند و این در شرایط فعلی کشور امری بسیار مهم تلقی می شود.

دکتر احمدی با بیان اینکه ۸۰۰ طرح دانشجویی در این جشنواره ارائه شده که ۹۰ طرح غربال و ۲۶ طرح انتخاب شده که برای آنها سعی کرده ایم ارتباطات بین المللی را فراهم کنیم، گفت: همچنین سعی کرده ایم برای سرمایه گذاری ارتباطات بین المللی، بحث بورس دانشگاه و مراکز پژوهشی ارتباطات را برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه با ارائه دستورالعمل ها کاری کرده ایم تا دانشگاه ها هم بتوانند سرمایه گذاری کنند، تصریح کرد: در این جشنواره دانشگاه های آماده سرمایه گذاری نیز دعوت شده اند تا بتوانند آنها هم در طرح های ارائه شده سهیم باشند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تاکید کرد: تلاش شده تا در این جشنواره نوآوری ها و حرکت های جدیدی با رویکرد فرهنگ سازی انجام شود و در کنار آن سعی شده تا عملیاتی کردن طرح های نو به عنوان یک اتفاق رقم بخورد و در حال حاضر شرکت های بزرگ در حال گفت و گو هستند و بحث از طرح موضوع عبور کرده است.

دکتر احمدی در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان خروجی جشنواره شیخ بهایی بوده که ۷۷ میلیارد تومان آن متعلق به فن بازارها است، گفت: در سالی که با عنوان اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید نامیده شده است، باید جایگاه جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و نمایشگاه آن بیش از پیش حائز اهمیت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز