خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه توسعه حرم مطهر امام حسین (ع)

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۲۴۱

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات جزئیات طرح توسعه 38 هکتاری حرم مطهر امام حسین علیه السلام را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک گفت: طرح توسعه حرم سیدالشهدا(ع) شامل چهارفاز است که با بهره‌برداری از آنها، فضای موجود بیش از 30 برابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس طرح توسعه 38 هکتاری در اطراف حرم امام حسین(ع) سه صحن احداث می‌شود که در مرحله اول، فقط نیمی از صحن حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) با عنوان پروژه صحن عقیله بنی هاشم(س) ساخته می‌شود.

پلارک گفت: با توجه به زمین‌های تملک شده از سوی عتبه حسینی در فاز نخست، زمینی به مساحت حدود پنج هکتار تحویل ستاد بازسازی عتبات عالیات و عملیات اجرایی آن بیش از یکسال است که آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به بالا بودن سطح آب‌های زیر زمینی در کربلا، باید پیش از انجام عملیات گودبرداری، محدوده اجرای پروژه تبدیل به یک استخر خشک می‌شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: به این منظور متخصصان ایرانی با استفاده از دستگاه‌های هیدروفرز در حال ایجاد دیوار آب‌‌بند به عمق بیش از 30و عرض یک متر در محدوده پروژه اند.

وی تصریح کرد: با تکمیل صحن عقیله بنی هاشم(س) که برنامه 6 ساله برای آن در نظر گرفته شده است، حدود 230 هزار متر بنا در اختیار حرم مطهر قرار می‌گیرد.

وی افزود: دیگر طرح مهم ستاد بازسازی عتبات عالیات در کربلا، پروژه معراج یا ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) است که براساس آن، گنبد جدیدی که حدود هفت متر از گنبد کنونی بلند تر است، نصب خواهد ‌شد.

پلارک خاطرنشان کرد: پیش از نصب گنبد جدید لازم بود تا ستون‌ها و دیواره حرم مطهر لاغرسازی و تقویت شود که مردم دوستدار اهل بیت (ع) استان کرمان مسئولیت اجرای این پروژه پیچیده فنی را برعهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه لاغرسازی و تقویت هر ستون، 6 ماه زمان و پنج میلیارد تومان هزینه در بر دارد، گفت: یک هموطن خیر از شمال کشور که خواست نامش فاش نشود؛ هزینه چهار ستون اطراف ضریح مطهر معادل 20 میلیارد تومان را پذیرفت. این فرد در شب عید مبعث از دنیا رفت و باقیات الصالحات او در مکانی برجای ماند که زیر قبه آن دعا، مستجاب است.

وی تکیه گاه اصلی در هزینه کرد برای اعتاب مقدسه را کمک‌های مردمی ذکر کرد و افزود: هر استانی آمادگی داشته باشد بر اساس جمعیت و سرانه درآمدی، سقف تکلیفی را مشخص می‌کنیم و آن استان باید تعهد را انجام دهد.

پلارک با اشاره به تکمیل صحن حضرت زهرا(س)، صحن عقیله بنی هاشم(س)، طرح لاغرسازی و ترفیع گنبد سیدالشهدا(ع)، توسعه حرم امامین جوادین(ع) و توسعه صحن امامین عسکریین علیهم السلام افزود: اگر 50 میلیون تن از کل جمعیت ایران در طول سال 12 هزار تومان به ساخت و بازسازی این طرح‌ها اختصاص دهند مبلغی حدود 600 میلیارد تومان جمع آوری می‌شود که با آن مقدار می‌توان همه طرح‌ها و هزینه‌های عظیم بازسازی اعتاب مقدسه را به خوبی پوشش داد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تأکید بر اینکه بخش قابل توجهی از هزینه‌های ساخت و بازسازی اعتاب مقدسه را مردم و محبان اهل بیت تقبل می‌کنند، افزود: مردم می‌توانند نذورات و کمک‌های نقدی خودشان را برای مشارکت در توسعه و بازسازی عتبات عالیات از طریق شماره حساب‌هایی پرداخت کنند که عبارتند از:

1- پرداخت از طریق شماره حساب 110 بانک صادرات، سپه، ملی، تجارت، انصار، سرمایه و دی

2- شماره حساب 0106773178005 بانک ملی

3- شماره حساب 110110 بانک ملت

4- شماره حساب 01101100110007 بانک صادرات

5- شماره حساب 185004074 بانک تجارت

6- شماره حساب 8804-8888-5618 بانک سپه شعبه نجات الهی

7- شماره حساب 32714648123 بانک قرض الحسنه رسالت

پلارک گفت: مردم همچنین می‌توانند از طریق شماره حساب 1040 بانک ملی، ملت و پست بانک در مراسم اربعین حسینی مشارکت کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز