خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدیریت بحران به ایلنا خبر داد:

پیکر کودک 22 ماهه در آذرشهر پیدا شد/تسهیلات 25 میلیونی برای زلزله‌زدگان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۱۶۹

رییس سازمان مدیریت بحران به آخرین وضعیت زلزله‌زدگان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در مجموع برای هر واحد روستایی به هنگام حوادث طبیعی 20 میلیون تومان تسهیلات، 5 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای افرادی که وسایل منزلشان از بین رفته باشد، 2 میلیون تومان داده می‌شود که به زلزله‌زدگان خراسان نیز همین اعتبار تعلق خواهد گرفت.

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به کشف آخرین پیکر مفقودی در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: آخرین پیکر کشف شده مربوط به کودک 22 ماهه‌ای است که بعد از تلاش ماموران امدادرسان صبح امروز پیدا شد.

وی با اشاره به اینکه تمام مفقودان سیل در آذربایجان شرقی پیدا شدند، افزود: در حال حاضر اکنون فقط یک پیکر مفقودی در آذربایجان غربی داریم.

معاون وزیر کشور درباره زلزله ای که شب گذشته در خراسان رضوی رخ داده، گفت: خوشبختانه در این زلزله خسارت جانی نداشتیم، اما با این وجود نیروهای مدیریت بحران در استان، آماده باش کامل هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران همچنین به آخرین وضعیت زلزله‌زدگان خراسان  رضوی اشاره کرد و گفت: در کل برای هر واحد روستایی به هنگام حوادث طبیعی 20 میلیون تومان تسهیلات، 5 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای افرادی که وسایل منزلشان از بین رفته باشد، 2 میلیون تومان داده می شود که به زلزله‌زدگان خراسان نیز همین اعتبار تعلق خواهد گرفت.

نجار اضافه کرد: همچنین اگر در شهر حادثه‌ای رخ دهد و نیاز به تخریب و بازسازی باشد، 30 میلیون تومان وام، 6 میلیون تومان بلاعوض و 2 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی با بیان این مطلب که بازسازی خانه‌های روستایی توسط بنیاد مسکن و مشارکت مردم آغاز شده است، گفت: البته هنوز اعتبارات در اختیار استان قرار نگرفته و بنیاد مسکن از طریق اعتبارات خودش کار را شروع کرده است. انشاله امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته، ساخت خانه‌ها به فصل زمستان نرسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز