خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی:

بدترین ماشین را در ایران برای تاکسی انتخاب می‌کنند/حدود ۱۳میلیون سفر سازماندهی نشده در تهران وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۴۳۳

محسن هاشمی رفسنجانی عصر امروز با نمایندگان صنف تاکسیرانی تهران دیدار کرد و از نزدیک به صحبت‌ها و مشکلات تاکسیرانان گوش داد.

محسن هاشمی: ضرورت تشکیل سازمان‌های مدرن‌سازی سیستم تاکسیرانی

 

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نشست چند نفر از تاکسیرانان تهرانی و علی نوذرپور، معاون سابق امور شهرداری‌های وزارت کشور به بیان مشکلات این بخش پرداختند.

مسائلی که از سوی حاضران در این نشست مطرح شد عبارت بودند از؛  مشکلات خرید و فروش تاکسی،مشکلات معیشتی رانندگان تاکسی، مشکل مسافربران شخصی اینترنتی و مشکل بیمه تاکسیرانی و... .

حاضران همچنین ابراز امیدواری کردند مدیریت بعدی شهر تهران و اعضای جدید شورای شهر، برای حل این مشکلات، تلاش مضاعفی داشته باشند.

در ادامه این نشست، محسن هاشمی رفسنجانی پشت تریبون رفت و دقایقی با تاکسیرانان سخن گفت.

مدیر عامل پیشین مترو تهران گفت: امروزه در تهران چیزی حدود ۱۸میلیون سفر صورت می‌گیرد که از این بین کمتر از دو میلیون سهم مترو و دو الی سه میلیون هم سهم اتوبوسرانی است. بر این اساس، با حمل و نقل عمومی واقعی چیزی در حدود ۵میلیون سفر شکل می‌گیرد. در نتیجه امروز چیزی حدود ۱۳میلیون سفر سازماندهی نشده در تهران وجود دارد که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود.

او در ادامه به تعداد تاکسی‌های شهر تهران و گلایه رانندگان از کمبود مسافر اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی تاکسیرانی عدم سازماندهی مناسب است و زمان‌بندی مشخصی برای فعالیت تاکسی‌ها وجود ندارد. به طور مثال در ساعت شلوغ تهران، مسافر زیاد و در بعضی از ساعات، مسافر کم است و باید فعالیت تاکسی‌ها در این زمان‌ها ساماندهی شود.

او ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته دنیا برای شهری که ۱۰هزار جمعیت دارد، اجازه نمی‌دهند بیش از ۱۰ تاکسی وجود داشته باشد زیرا از این ۱۰هزار نفر تعداد زیادی از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند و قانون‌گذاران اجازه نمی‌دهند تعداد تاکسی‌ها افزایش پیدا کند. در تهران نیز باید متناسب با جمعیت چنین قانونی اجرا شود.

هاشمی افزود: در کشورهای پیشرفته از بهترین خودروها برای تاکسی استفاده می‌کنند که متأسفانه در ایران بدترین ماشین را به عنوان تاکسی انتخاب می‌کنیم که این از نظر اقتصادی و مصرف سوخت و راحتی راننده و مسافر ایرادهای بسیاری دارد.

او به فرسودگی تاکسی‌ها در تهران اشاره کرد و با بیان این جمله که «تاکسیرانان با کمترین امکانات بار سنگینی را در تهران به دوش می‌کشند»، گفت: این مشکلات باید در سیستم مدیریتی شهر تهران حس شود. باید با استفاده از اعتبارات، سیستم تاکسیرانی مدرن شود.‌

یادگار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: می‌توان با یک برنامه مدون کاری کرد که هم رانندگان و هم مسافران در شرایط ایداآل قرار گیرند.

محسن هاشمی در پایان به ضرورت تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد توسط خود تاکسیرانان برای حل مشکلات معیشتی تأکید کرد و گفت: رانندگان تاکسی مانند مبارزان قبل از پیروزی انقلاب که در سختی‌ها کنار یکدیگر بودند، باید بیشتر هوای یکدیگر را داشته باشند و اگر قرار است کمکی از سوی دولت به تاکسیرانان شود از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد که توسط خود رانندگان تشکیل شده است، باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز