خبرگزاری کار ایران

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد:

دستگیری بیش از ۱۴ هزار خرده‌فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۲۴۷

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۲۹ تن و ‏‏۱۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۲ اردیبهشت امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسدالله هادی‌نژاد گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۲۹ هزار و ۱۹۶ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۲۵ هزار و ۶۳۴  کیلوگرم بوده است که ۸۷ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ۲۴۹۹ کیلوگرم حشیش، ۶۱۷ کیلوگرم مرفین، ۱۴۴ کیلوگرم هروئین و‏‏ ۷۰ کیلوگرم شیشه ‏‏و ۲۳۰ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ‏‏‏‏۲۹۳۷ ‏فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشف مواد به ازای هر عملیات نیز بالغ بر ۱۰ کیلوگرم است و ۱۰۷۲۹ عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین آن به تعداد ۷۶۷۲  عدد در استان فارس بوده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۷۶ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است عنوان کرد: بیشترین کشفیات مواد مخدر با ‏‏‏‏‏‏۸۹۷۹‏ ‏کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که ۳۰ درصد کل کشفیات استان‌ها را شامل می‌شود، پس از آن کرمان با ۴۳۹۳ کیلوگرم، هرمزگان با ۳۹۲۴ کیلوگرم، ‏یزد با ۲۴۴۲ ، خراسان جنوبی با ۱۲۵۰ کیلوگرم و اصفهان  با ۱۲۳۰ ‏‏‏‏در رتبه بعدی قرار دارند.‏

وی افزود: همچنین در این مدت ‏۳۴۵ دستگاه خودرو، ۶۵ دستگاه موتور سیکلت و ۲۱ قبضه سلاح‏ و ۱۹۴۴ دستگاه تلفن ‏توقیف شد.

هادی نژاد در پایان گفت: در راستای اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح کشور ۱۴ هزار و ۱۲۳  نفر قاچاقچی،توزیع کننده، خرده فروش و معتاد متجاهر دستگیر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز